Forside mod med seneste aktive tråde

Tilfører nye funktioner eller ændrer i phpBB3s standardfunktioner [MODs]
Besvar
SotD

Forside mod med seneste aktive tråde

Indlæg af SotD » 2. jan 2013 20:11

Jeg har, for en rum tid siden, sat et spil i søen, som bruger phpBB 3.0.11 som platform. Jeg har dog nogle klare mangler, som jeg gerne vil have ændret.

Bl.a. kunne jeg godt tænke mig, at lave en forside hvor jeg kan beskrive kort hvad spillet er, og hvordan man opretter sig - Derudover skal der gerne være de 10 senest aktive tråde vist på forsiden, og jeg vil gerne kunne lave nyheder. Hvordan dælen gør jeg det?

Derudover vil jeg rigtig gerne tilføje et relativt kompleks økonomisystem - Findes der en mod der kan hjælpe mig der? Det gør egentlig ikke så meget hvis det ikke har den kompleksitet jeg har brug for - Så må jeg bare have nogle bagvedliggende programmer, som beregner for mig - Men som minimum skal den kunne vise hvad spillernes aktuelle økonomiske formåen er.

Hvis nogle kan hjælpe med det vil det være meget meget fornemt. Det er ikke så vigtigt at økonomi systemet er med dansk oversættelse, men forsiden kræver at det ser ordentligt ud med et dansk modul.

Brugeravatar
DoYouSpeakWak
Support Team Medlem
Geografisk sted: Bornholm
Kontakt:

Re: Forside mod med seneste aktive tråde

Indlæg af DoYouSpeakWak » 3. jan 2013 11:24

Forsiden kan klares. Her er et eksempel

http://vintagehifi.dk/

Økonomi systemer er dog lidt noget andet. PhpBB har en del points mods hvor man får points og det så tæller og viser dem. Tror jeg er det som du kommer tættest på. Søg på phpbb.com og google der er nogle stykker derude.
Har du brug for expert hjælp til opsætning eller konfigurering af dit forum så kan jeg fanges på pm. - phpBB hosting

Brugeravatar
racefun
Geografisk sted: Albertslund
Kontakt:

Indlæg af racefun » 8. jan 2013 12:23

DoYouSpeakWak skrev:Forsiden kan klares. Her er et eksempel

Det ser sgu godt ud, den forside er også lige noget jeg kan bruge ligesom designet med anden baggrundsfarve og stort logo.
hvad skal der til?

www.magracingforum.com (under server flytning i disse dage hvis det pludselig er nede er det forklaringen)

Brugeravatar
DoYouSpeakWak
Support Team Medlem
Geografisk sted: Bornholm
Kontakt:

Indlæg af DoYouSpeakWak » 9. jan 2013 12:39

Moddet virker kun hvis du har dit forum i en undermappe domæne.dk/forum
Har du brug for expert hjælp til opsætning eller konfigurering af dit forum så kan jeg fanges på pm. - phpBB hosting

SotD

Indlæg af SotD » 9. jan 2013 22:30

DoYouSpeakWak skrev:Forsiden kan klares. Her er et eksempel

Økonomi systemer er dog lidt noget andet. PhpBB har en del points mods hvor man får points og det så tæller og viser dem. Tror jeg er det som du kommer tættest på. Søg på phpbb.com og google der er nogle stykker derude.
Okay økonomisystemet skal gerne være noget mere avanceret end som så...

Jeg kører i øvrigt dette spil bare hvis nogen skulle være nysgerrige: http://www.fmdfootballerslife.dk

Forsiden ser interessant ud til mit behov. Hvilket mod/koder skal jeg benytte mig af for, at lave noget tilsvarende? Jeg er meget uprøvet i det.

Jeg kan i øvrigt se, at I herinde har både spoilers og skriftfarve, som jeg også godt kunne bruge. Derudover ville det være en kæmpe hjælp hvis man kunne kopiere direkte fra excel, så noget skabelon agtigt.

Brugeravatar
Jan
Anerkendt medstifter

Indlæg af Jan » 10. jan 2013 19:54

Spoileren er en BB kode.

Du skal en tur i administrationskontrolpanelet og klikke på fanebladet "Meddelelser".

I venstre menu vælger du "BBkoder".

I feltet brug af BBkode indsætter du følgende:

Kode: Vælg alt

[Spoiler]{TEXT}[/Spoiler]
I feltet HTML-erstatning indsætter du følgende:

<div style="margin:20px; margin-top:5px"><div class="quotetitle"><input type="button" value="Vis indhold" style="text-align:center;width:100px;color:red;font-size:12px;font-weight:bold;margin:0px;padding:0px;" onclick="if (this.parentNode.parentNode.getElementsByTagName('div')[1].getElementsByTagName('div')[0].style.display != '') { this.parentNode.parentNode.getElementsByTagName('div')[1].getElementsByTagName('div')[0].style.display = '';      this.innerText = ''; this.value = 'Skjul indhold'; } else { this.parentNode.parentNode.getElementsByTagName('div')[1].getElementsByTagName('div')[0].style.display = 'none'; this.innerText = ''; this.value = 'Vis indhold'; }" /></div><div class="quotecontent"><div style="display: none;">{TEXT}</div></div></div>
I feltet Hjælpelinie indsætter du følgende:

Skjul tekst: [Spoiler]...[/Spoiler]
Så sætter du flueben i feltet "Vis på siden hvor indlæg skrives".

Til slut klikker du "Udfør".

SotD

Indlæg af SotD » 10. jan 2013 20:48

Super lækkert - Mange tak...

Hvad med skabelon? er det også en kode, eller skal man have hentet et mod eller lign?

Besvar