DK sprogpakke til mods: mChat, phoogle & phpbb gallery

Tilfører nye funktioner eller ændrer i phpBB3s standardfunktioner [MODs]
Besvar
Morten B

DK sprogpakke til mods: mChat, phoogle & phpbb gallery

Indlæg af Morten B » 22. sep 2011 21:00

Hej forum

Jeg er ved at starte et nyt forum op (har kørt et andet phpbb i 4 år) og har besluttet at jeg i dette nye forum vil prøve at instalere disse 3 mods som jeg har kigget på i meget lang tid.

phoogle_map_041
phpbb_gallery_1_0_5_1
mchat_new_version_1_3_5

Jeg har testet dem i en test install på engelsk men Jeg syntes ikke at kunne finde danske sprogpakker til dem. Er der nogen der kan lede mig på vej ?

På forhånd tak og god aften til alle !

Mvh Morten

Brugeravatar
jask
Hjemmeside Team Leder
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: DK sprogpakke til mods: mChat, phoogle & phpbb gallery

Indlæg af jask » 22. sep 2011 21:14

hej Morten, velkommen til :)

Vi har forsøgt at samle de danske oversættelser i dette forum. Det ser ud til at Jan har noget på trapperne til gallery.

Kommer andre ikke med gode henvisninger til danske oversættelser af de pågældende MODs og du selv vælger at gå i gang med oversættelse, kommer vi gerne med tips hertil.

Morten B

Indlæg af Morten B » 22. sep 2011 21:20

Tak for dit hurtige svar !

Jeg er da et forvirret fjols... jeg havde jo godt læst i aftes herinde at der var noget på vej til "gallery" Undskyld :oops:

Mht til de 2 andre mods så håber jeg at der dukker noget op, ellers må jeg jo selv igang.

Kan du i korte træk ridse op hvor meget det indebærer selv at lave en oversættelse ? eller hvis der allerede findes svar på det så kan du måske henvise mig dertil.

Mvh Morten

Brugeravatar
Jan
Anerkendt medstifter

Indlæg af Jan » 23. sep 2011 04:58

Hejsa Morten :)

Hvor kan du downloade phoogle map 0.4.1? Jeg har prøvet at lede lidt, men jeg synes ikke at kunne finde noget.

phpBB Gallery er jeg ganske rigtigt, som nævnt, i færd med at oversætte, og jeg forventer at være klar med den enten i løbet af weekenden, eller kort tid efter. Det er dog ikke version 1.0.5.1 jeg oversætter, men seneste version 1.1.4 frigivet 11/9 2011 (Kan hentes her: http://www.flying-bits.org/download.php?mod_id=6 ) :)

Jeg ved ikke om mChat er oversat endnu, men ellers gør jeg det gerne.

Morten B

Indlæg af Morten B » 23. sep 2011 07:48

Hej Jan, tak for dit svar.

Du kan hente en version via dette link http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... &t=2120641

Det lyder super godt med phpBB Gallery, og jeg må få skiftet til den nyeste version.

Hvis du ligefrem tilbyder at oversætte Mchat vil jeg da skynde mig og sige ja tak, det er vældig pænt af dig.

Som nævnt i mit første indlæg har jeg drevet et phpbb3 forum i næsten 4 år, men jeg har altid "nægtet" at instalere mods på vores live forum. Jeg har dog testet en masse mods på mine test forums.

Min store bekymring har altid været risikoen for ødelagte tabeller / rod i databasen når man skal opdatere fra f.eks 3.0.8 til 3.0.9 (jeg uploader altid et komplet nyt sæt filer når der kommer nye versioner af forum. Hvad gør i andre hvis i har mods instaleret og skal opdatere til nyeste forum release ?

Mvh og god dag til alle 8-)

Morten

Morten B

Indlæg af Morten B » 28. sep 2011 22:10

Hej med jer alle.

Der er nu lidt nyt i mit projekt.

Da jeg har alt for meget om ørerne for tiden med arbejde, husrenovering, bilsyn, opbygning af knallert til næsten 16-årig nevø m.m. har jeg indset at det ikke er tiden lige nu til at lære at instalere phpbb mods og language packs. Derfor har jeg valgt at købe mig til noget hjælp hos en professionel med at instalere de mods jeg har kigget på. Det er faktisk billigt i forhold til den tid der er brugt.

Jeg har fået et forum retur fra mod-service med følgende instaleret:

Mchat
PhpGallery
Topic solved
Welcome PM on registration
Highslide
Simple image upload (postimage.org)
Full quick reply editor

Vi blev enige om at droppe Phoogle map da det ikke er opdateret i meget lang tid og derfor må anses som abandoned. Lidt ærgerligt da det var et stort ønske, men omvendt er det heller ikke så fedt at stå med et mod som ikke bliver vedligeholdt.

Der mangler dog stadig lidt DK sprog i noget af det, så jeg er stadig meget intereseret i language pack til Gallery, mchat og topic solved.

danevang

Indlæg af danevang » 20. jul 2014 01:05

Jan skrev:Hejsa Morten :)

Hvor kan du downloade phoogle map 0.4.1? Jeg har prøvet at lede lidt, men jeg synes ikke at kunne finde noget.

phpBB Gallery er jeg ganske rigtigt, som nævnt, i færd med at oversætte, og jeg forventer at være klar med den enten i løbet af weekenden, eller kort tid efter. Det er dog ikke version 1.0.5.1 jeg oversætter, men seneste version 1.1.4 frigivet 11/9 2011 (Kan hentes her: http://www.flying-bits.org/download.php?mod_id=6 ) :)

Jeg ved ikke om mChat er oversat endnu, men ellers gør jeg det gerne.
Åh det vil jeg blive utrolig glad for :D

Besvar