Udskiftning af hovedlogo - phpBB

Boardets layout og udseende [styles]
Besvar
Brugeravatar
hvj
Geografisk sted: 8653 Them
Kontakt:

Indlæg af hvj » 21. maj 2008 14:24

Hej Jan,

Bingo! Tak for hjælpen 8-)

Nu har har dig: Vi har tænkt på at ændre top grafikken hvor der står PHB BB og lægge noget op som passer lidt i designet til mit site. Kan det ikke lade sig gøre? Min webproducent kan ikke finde målet på det men er ret sikker på man nok godt kan lave nogle ændrede farver på det?

vh. Hans
Senest rettet af jask 21. maj 2008 16:51, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Emne delt - efter devisen et spørgsmål pr emne :-)

Brugeravatar
jask
Hjemmeside Team Leder
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af jask » 21. maj 2008 16:49

Hej Hans - også velkommen herfra ;)

Jeg går udfra at du anvender prosilver typografien, i såfald kan nedenstående anvendes.

phpBB logo'et er 139x52 px og lagret i mappen styles/prosilver/imageset/ under navnet site_logo.gif.

Det kan udskiftes ved på at uploade en ny fil i mappen og herefter gå ind i administratorpanelet, vælge fanen typografi og under typografikomponenter vælges Billedpakker. Nu vises installerede billedpakker - og ud for prosilver vælges redigér.

Nu vælges det billede der skal udskiftes, tilfældigvis er det her Hovedlogoet det drejer sig om og det er først i dropdownmenuen, så det er blot at klikke på vælg :-)

Nedenunder kan du nu vælge din nye fil til erstatning. Når det er gjort skal man tilbage i det foregående skærmbillede og klikke Genopfrisk ud for prosilver billedepakken.

Vær opmærksom på at det kan komme til at se meget mystisk ud hvis du vælger et andet logo med meget andre dimensioner, men prøv dig frem.

Brugeravatar
hvj
Kontakt:

Re: Udskiftning af hovedlogo - phpBB

Indlæg af hvj » 21. maj 2008 16:53

Tak jask - fantastisk service :D

Brugeravatar
hvj
Kontakt:

Indlæg af hvj » 21. maj 2008 16:55

Men hov - det er vist kun logoet. Hvad med det store banner - altså det med lyseblåt baggrund. Kan man ikke skifte farven/grafisk på den?

Brugeravatar
jask
Hjemmeside Team Leder
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af jask » 21. maj 2008 17:01

Velbekomme - og held og lykke med eksperimenterne ;)

Med hensyn til det store banner er det bygget op i CSS og defineret i en fil der hedder overall_header.html gemt i prosilvers template mappe. Det er ikke helt så lige ud af landevejen :(

Jeg ved Jan har rodet en masse med manipulation af typografierne. Det kan være han har et enkelt indgreb han kan supplere med, når han dropper forbi senere :idea:

Brugeravatar
Jan
Anerkendt medstifter

Indlæg af Jan » 22. maj 2008 01:42

Så lidt Hans ;)

Altså hvis det blot er farven du vil ændre på kan du åbne filen bg_header.gif, som ligger i mappen styles/prosilver/theme/images/, i et grafikprogram som f.eks. paint shop pro eller lign. og ændre farven der.

Hvis du gerne vil have mere grafik ind i headeren deroppe så skulle det også være muligt, jeg er dog først for nyligt begyndt at koncentrere mig om grafisk manipulation af prosilver stylen, men jeg hjælper gerne med at du kan få det resultat du ønsker dig. :)

Hvis du vil se hvordan prosilver rent farvemæssigt kan tage sig ud i stedet for standard farverne, så prøv at tage et kig på mit testforum her: http://www.test.tamrotten.com/phpBB3/index.php :)

Brugeravatar
hvj
Kontakt:

Indlæg af hvj » 22. maj 2008 11:32

Det var da helt vildt så hjælpsomme I er herinde. Tak for det :D

Nu er jeg desværre ikke en Ørn til det med at finde frem i nyt med mapper, tilknyt, og alt det...

Jeg har bla. forsøgt at finde ud af hvordan et andet logo kan sættes op - uden held. Det vil min webproducent prøve at kigge på en af dagene. Det er jo bare lige med at finde ud af hvordan. Så er det jo nok ikke så svært. Tiden går rask med at prøve sig frem, men ikke altid med det ønskede effekt. Måske jeg får tid til at lege lidt mere med det i dag. Men som med "Gæst-tråden" synes jeg, at jeg er gået lidt i stå - kommet ind i en hårdknude :?

Jeg har også tænkt på andet baggrund. Det er jeg dog gået lidt fra igen - det kan dog lade sig gøre, kan jeg se :) Måske jeg tager imod dit tilbud senere, hvis et nyt banner ikke kan klare det alene ;)

For - selv om det ikke lige passer med design og farver til mit website, har jeg allieret mig med en grafikker, der synes det gængse opsæt med farver er udmærket.

Kunsten lige nu er blot at få et logo sat op som vil indikere, hvor forumet hører til...

Brugeravatar
Jan
Anerkendt medstifter

Indlæg af Jan » 12. jun 2008 11:17

Er emnet her blevet løst?

Besvar