Mere grafik ind i headeren - subsilver2

Boardets layout og udseende [styles]
JensH

Mere grafik ind i headeren - subsilver2

Indlæg af JensH » 18. jul 2008 15:07

Hej

Jeg har lige fået installeret phpbb3 og har allerede fundet ud af et par småting, men vil gerne have ændret/skiftet grafikken ud i headeren

har fundet ud af af skifte selve logoet, og prøvet at ændre farverne på diverse baggrundsgrafik uden held :cry:

nogle gode idéer til hvordan jeg får det rettet

se ex på min side her http://www.fjclub.dk/forum1/

med venlig hilsen

Jens

Brugeravatar
jask
Hjemmeside Team Leder
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Mere grafik ind i headeren - subsilver2

Indlæg af jask » 18. jul 2008 16:08

hej Jens

Velkommen til her og rart at se de gamle FJ'ere (en uopslidelig klassiker) nu også har et diskussionsboard på vej :-)

I subsilver2 er farverne defineret i denne fil: styles/subsilver2/theme/stylesheet.css, bemærk at en hel del af baggrundsfarverne dannes på basis af *.gif filer som der også refereres til i denne fil.

Nogle gange er det dem man skal "ændre" for at få præcis det udseende man er efter. Uden de rette værktøjer kan det være meget svært at finde f.eks. den gif-fil der danner baggrundsfarven i headereren. Der findes en glimrende CSS-viewer til firefox, som gør det en smule nemmere.

Det man ofte oplever er så at når man endelig har fundet filen og erstattet den med en man ønsker at bruge i stedet, så viser det sig at denne gif-fil også bruges andre steder i subsilver2 og dermed er kommet til at ændre noget der ikke var tilsigtet. Det er meget udfordrende og men også meget tilfredstillende når man endelig finder det ønskede resultat.

For at ændre baggrundsfarven i headeren mener jeg du skal have fat i denne fil: /images/background.gif som også er i førnævnte theme-mappe, jeg ved ikke om den bruges andre steder. Når du har erstattet den med en anden, er det altid en god idé at tømme boardets cache fra ACP og din egen browsers med CTRL + F5.

Vi andre halvdovne ser gerne om ikke andre har opfundet noget man kan bruge, feks. her: http://www.phpbb3styles.net/ ;)

JensH

Indlæg af JensH » 18. jul 2008 16:28

Hej Jask

Jeg vil prøve den besværligere løsning, da jeg godt kan lide udfordinger :lol:

Ja det er en god og dejlig klassiker at køre på :)

update: 18.50

har prøvet at rette både stien og et nyt navn på billede, men der sker ikke noget :cry: :twisted: :evil:

har prøvet endnu mere, stadig uden resultat. :(

Brugeravatar
Jan
Anerkendt medstifter

Indlæg af Jan » 19. jul 2008 14:39

Husker du at opdatere dine skabelonfiler når du har været inde og ændre i dem mon?

JensH

Indlæg af JensH » 19. jul 2008 14:49

Hej

Det ved jeg faktisk ikke om jeg har, har fjernet gamle cashes og refreshed siderne

Har været inde og ændre andre billedefiler og de er blevet opdateret..

hvordan gør jeg for at være sikker ?
Senest rettet af JensH 19. jul 2008 16:58, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
jask
Hjemmeside Team Leder
Kontakt:

Indlæg af jask » 19. jul 2008 15:04

hej Jens

I ACP under typografifanen find skabeloner, her er der mulighed for "genopfrisk". Prøv evt. også at genopfriske dit tema på samme måde..

JensH

Indlæg af JensH » 19. jul 2008 17:02

har været inde og "genopfriske" der sker intet :(

Hvis det er i stylesheet.css jeg skal rette, har I mulighed for at vise nøjagtig hvor jeg skal rette, synes jeg efterhånden har været alle farve og billede ændringer igennem uden der er sket noget.

Som I kan se på forummet så er der flere ting der er blevet ændret http://www.fjclub.dk/forum1/

JensH

Indlæg af JensH » 19. jul 2008 19:17

Har været inde her og rette i stylesheet.css

#wrapheader {
min-height: 120px;
height: auto !important;
height: 120px;
/* background-image:url('./images/xxbaggrund.jpg');
background-repeat: repeat-x;*/
/* padding: 0 25px 15px 25px;*/
padding: 0;

Er det det rigtige sted eller hvor er det der skal rettes ??

Brugeravatar
jask
Hjemmeside Team Leder
Kontakt:

Indlæg af jask » 19. jul 2008 21:34

Disse linier er udkommenteret, så det nytter nok ikke meget at rette i dem. Gad vide hvad der sker ved at fjerne /* og den afsluttende /* ?
JensH skrev: /* background-image:url('./images/xxbaggrund.jpg');
background-repeat: repeat-x;*/
/* padding: 0 25px 15px 25px;*/
Med min CSS-viewer ser det ud som om baggrundsfarven i headeren er #323D4F i øjeblikket, hvis det er korrekt "set" er det måske den farve der skal ændres et eller andet sted.

I øvrigt ved jeg at Jan C er meget skarp til at ændre i subsilver2 baserede typografier, det er meget sansynligt at han har et meget bedre forslag ;)

Brugeravatar
Jan
Anerkendt medstifter

Indlæg af Jan » 19. jul 2008 22:06

Hej Jens :)

Hvis du gerne vil ændre på baggrundsfarven i din header skal det gøres i filen stylesheet.css

Nærmere betegnet flg. afsnit:

Kode: Vælg alt

#logodesc {
	margin-bottom: 5px;
	padding: 5px 25px;
	background: #D9DFE4;
	border-bottom: 1px solid #4787A7;
Det er farvekoden for "background" der skal ændres til den farve du gerne vil bruge som baggrund i din header.

Husk efterfølgende at genopfriske dit tema :)

Besvar