Grafik spørgsmål :)

Boardets layout og udseende [styles]
Brugeravatar
jask
Hjemmeside Team Leder
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: grafik for oven

Indlæg af jask » 24. sep 2008 14:49

Jan Christensen skrev:Resten af farven skal ændres i filen skal du så vidt jeg husker have fat i filen colours.css, nærmere betegnet denne del af filen:

Kode: Vælg alt

.forabg {
	background-color: #0076b1;
	background-image: url("{T_THEME_PATH}/images/bg_list.gif");
}
"#0076b1" - ændres til den ønskede farve.

Hvis du ændrer bg_list.gif til en gradient så er det den nederste farve af denne som jeg vil anbefale dig at bruge som background-color da det så vil se ud som om de to flyder ind i hinanden. :)
Har du udført denne ændring Jan foreslog :?:

Brugeravatar
Meassi

Re: Grafik spørgsmål :)

Indlæg af Meassi » 24. sep 2008 14:58

Jeps, og efterchekket at jeg havde gjort det :)

Mette

Brugeravatar
jask
Hjemmeside Team Leder
Kontakt:

Indlæg af jask » 24. sep 2008 15:03

Hvis jeg ellers kan læse vejledningen på phpbb.com, har du med ovennævnte nu ændret rammefarverne på boardindekset. Og du mangler de efterfølgende trin: http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... list_pages for at få ændret forumoversigter osv.

Jeg er ikke 100 på denne, prøv de andre ændringer af eller vent evt. til Jan bekræfter min formodning. Skulle det gå helt i hegnet er det bare at uploade den originale colors.css igen :?

Brugeravatar
Meassi

Indlæg af Meassi » 24. sep 2008 15:25

Ok, jeg har prøvet det og det gør ingenting, det føles som om jeg sidder og ændrer i den forkerte colour.css - men den ligger i ftp://ftp.glargaard.dk/forum/styles/prosilver/theme/...

Mette

Brugeravatar
jask
Hjemmeside Team Leder
Kontakt:

Indlæg af jask » 24. sep 2008 18:07

Øv da - og du har opdateret din browsercache med ctrl + F5. Den har snydt mig nogle gange :oops:

off topic: cool avatar - velkommen i muppet showets skøre univers :lol:

Brugeravatar
Meassi

Indlæg af Meassi » 24. sep 2008 18:11

Tak det var jo det jeg tænkte - skik følge eller bliv spist...eller noget i den stil... :)

Håber Jan har en idé!

Mette

Brugeravatar
Meassi

Indlæg af Meassi » 24. sep 2008 20:55

Hmmm...jeg gav op og hentede en style (Maxthon) og den er installeret og jeg har valgt den og sat den aktiv.
Men den er der bare ikke?
Så jeg uploadede lige colour.css i original form for at få forummet tilbage til scratch...NOTHING! Det ser ud som det hele tiden har gjort =/

Hjææææælp!

Mette

Brugeravatar
jask
Hjemmeside Team Leder
Kontakt:

Indlæg af jask » 24. sep 2008 21:05

Meassi skrev:...og den er installeret og jeg har valgt den og sat den aktiv.
Jep, men du skal også vælge den nye typografi som den du vil anvende i brugerkontrolpanelet. Prosilver er standard for alle brugere, medmindre du hårdt og brutalt vælger at gøre den nye typografi standard for hele boardet og dermed "vælger" for alle brugere.

Brugeravatar
Meassi

Indlæg af Meassi » 24. sep 2008 21:09

Ok, nu har jeg simpelthen backtracket alt - OG deaktiveret prosilver - nu er den nye style på, men så skal jeg have sat min egen top ind UDEN at den så bliver top på forum indlæg - samme problem som jeg løb ind i før. NOgen idéer?

Mette

Brugeravatar
Meassi

Indlæg af Meassi » 24. sep 2008 22:02

Denne style er lidt anderledes, jeg fandt ud af at jeg ikke kunne lægge noget i header, men måtte lægge mit eget i site_logo - og i den her style er logoet 92x48 - og jeg kan ikke finde nogen steder hvor jeg kan ændre den begrænsning - ved i noget eller kan foreslå hvor jeg skal kigge?

Tak

Mette

Besvar