Større skrift i kategoriernes oversigt?(phpbb3.0.4)?

Boardets layout og udseende [styles]
Besvar
raptus3670

Større skrift i kategoriernes oversigt?(phpbb3.0.4)?

Indlæg af raptus3670 » 14. jan 2009 16:00

Hej

Jeg har phpbb3 og jeg bruger prosilver som styles.

Jeg har i dette forum forsøgt at finde indlæg om at gøre skriften større i kategorioversigterne, men uden held.

I prosilver er der mange CSS filer hvor der i subsilver2 i samme bibliotek "THEME" kun er en CSS-fil.

Så mit spørgsmål er, i hvilken CSS-fil i prosilver skal jeg rette for at gøre overskriften på kategorierne større??
Hvor skal jeg lige nøjagtig rette?? - i denne fil

Skriftfarven er for nuværende hvid.

http://www.webradioen.dk/forum/index.php

Ovenstående har jeg sat et link ind til mit forum og det er eks.
Meddelelser/nyheder fra administrator
Netradio og net/web TV
Forbedringer af Webradioen og af dette forum
O.S.V - Hvor jeg vil gøre skriften større.

På forhånd tak for svarene/hjælpen

mvh
Anders
Senest rettet af raptus3670 15. jan 2009 16:43, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
jask
Hjemmeside Team Leder
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Større skrift i kategoriernes oversigt?(phpbb3.0.4)?

Indlæg af jask » 14. jan 2009 16:57

Hej Anders - velkommen til her.

Prøv at eksperimentere med content.css for prosilvers vedkommende:

Kode: Vælg alt

li.header dt, li.header dd {
            line-height: 1em;
            border-left-width: 0;
            margin: 2px 0 4px 0;
            color: #FFFFFF;
            padding-top: 2px;
            padding-bottom: 2px;
            font-size: 1em;
            font-family: Arial, Helvetica, sans-serif;
            text-transform: uppercase;
    }
Prøv at ændre font-size til eksempelvis 1.3em

Og husk at genopfriske efterfølgende ;)

kilde: http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... 5#p6798995

raptus3670

Indlæg af raptus3670 » 14. jan 2009 18:04

Hej Jask

Tak for dit hurtige svar og din velkomsthilsen.

Som sagt/skrevet, så havde jeg været alle disse mange CSS filer igennem og jeg har også været inde og kikke i den fil som du beskriver. Jeg var dog meget usikker og derfor heller spørge en gang for meget end én gang for lidt.

Jeg undrer mig meget over hvorfor der kun er 1 CSS-fil i subsilver2?? - i forhold til prosilver hvor der er mange flere??

Jeg prøver at lege med ændringen i morgen og så skal jeg nok vende tilbage og fortælle om mit lille proplem belv løst - og det gør det sikkert nok.

Når du nu er så hjælpsom kunne du så ikke lige meget kort svare mig på følgende spørgsmål:

Når en bruger opretter et indlæg så står der nederst-"skriv emne som" og her er der så igen 4 muligheder nemlig:
Normal?
Opslag:
Bekendtgørelse
Global

Hvad er forskellen på disse 4 muligheder? og hvad bruges de til??

Og lige nedenunder igen står der "opslå emne i - antal dage!
Hvad gør denne funktion - jeg ved næsten godt, at denne funktion hænger sammen med muligheden "skriv emne".

Jeg håber du lige gider og har tid til at svare mig på disse spørgsmål.

På forhånd tak :D

mvh
Anders

Brugeravatar
jask
Hjemmeside Team Leder
Kontakt:

Indlæg af jask » 14. jan 2009 18:12

raptus3670 skrev:Jeg undrer mig meget over hvorfor der kun er 1 CSS-fil i subsilver2?? - i forhold til prosilver hvor der er mange flere??
Prosilver danner "sin" samlede css definition på baggrund af disse mange css-filer. typografiudvikleren har sikkert valgt denne strategi for at det skal være lidt nemmere at finde den stump kode man nu engang har brug for at modificere - spørgsmålet er så om det er nemmere :D
raptus3670 skrev:Når en bruger opretter et indlæg så står der nederst-"skriv emne som" og her er der så igen 4 muligheder nemlig:
Normal?
Opslag:
Bekendtgørelse
Global

Hvad er forskellen på disse 4 muligheder? og hvad bruges de til??
Prøv at læse OSS'en, der er begreberne ganske godt forklaret - faq.php#f3r4

raptus3670

Indlæg af raptus3670 » 15. jan 2009 03:00

Hej Jask

Tak for dine svar og overskriften på forummerne er nu i den størrelse som jeg gerne vil have.

Hvad angår muligheder for
Normal?
Opslag:
Bekendtgørelse
Global

når man opretter et indlæg er jeg ved at finde ud af. Man kan IKKE se disse muligheder hverken som Gæst eller som medlem, men kun som administrator og det er så ok at de er der.

Nederst på siden står der og jeg har lige et par hurtige spøgsmål til disse 2 linier:
Tilmeldte brugere: Google Adsense [Bot], raptus
Farveforklaring: Administratorer, Globale redaktører

Som tilmeldte brugere står: Google Adsense (bot) og raptus. Raptus er mig selv hvor jeg har registreret mig som medlem, men hvorfor står der det med Google Adsense??

Jeg er med på, at der i admin-delen er en muligheder der hedder: Administrér botter og her er der nævnt en hel masse søgemaskiner. Disse søgemaskiner er vel IKKE tilmeldte brugere, eller hvad??

Under faveforklaring står der Administratorer og Globale redaktører. Da jeg ikke kommer til at bruge Globale redaktører, kan jeg så fjerne denne farveforklaring??

Kan jeg fjerne begge disse 2 linier i admindelen og er det smart at fjerne dem totalt??

Lige til sidst vil jeg spørge dig om, om du kender et godt CSS program til at bruge når man skal rette i sine CSS filer. Jeg har PT. Topstyle Pro. Det kunne være rart med et CSS program der kan læse og vise hele CSS filen, så man kan se hvor man evt. skal rette noget i CSS filen. Håber du forstår hvad jeg lige mener.

mvh
Anders

Brugeravatar
jask
Hjemmeside Team Leder
Kontakt:

Indlæg af jask » 15. jan 2009 16:26

Hej Anders

Herligt at høre du fik held med at tilpasse fontstørrelse ;)

Jeg er ikke bekendt med et prog der kan vise CSS filer. En CSS fil i sig selv er blot en samling definitioner som bestemmer "layoutet" i underliggende htmlfiler, og er derfor ikke meget værd alene :roll:

Er du ikke for at oprette nye emner for hver af dine andre spørgsmål, jeg tror vi kan hjælpe med de fleste. Når vi ønsker at behandle hvert spørgsmål i et emne for sig er det kun for at det skal være nemmere for alle brugere at finde tilbage til emner med specifikke titler/spørgsmål..

raptus3670

Indlæg af raptus3670 » 15. jan 2009 16:42

Hej

Det skal jeg nok, altså oprette mine "kommende" sprøgsmål enkeltvis- og jeg kan godt følge din tanke!

Mvh
Anders

Brugeravatar
jask
Hjemmeside Team Leder
Kontakt:

Indlæg af jask » 15. jan 2009 16:56

Super Anders
jask skrev:Jeg er ikke bekendt med et prog der kan vise CSS filer. En CSS fil i sig selv er blot en samling definitioner som bestemmer "layoutet" i underliggende htmlfiler, og er derfor ikke meget værd alene :roll:
Til Firefox findes en tilføjelse der hedder CSSViewer, den bruger jeg til at finde en bestemt CSSkode, når jeg vil have noget ændret. Den fortæller imidlertid ikke hvilken CSSfil koden befinder sig i. Under alle omstændigheder skal jeg rode rundt og gætte en del :?

Besvar