forside/minus adgang til admin??? og tiden på siden

Boardets layout og udseende [styles]
Besvar
mkoldt

forside/minus adgang til admin??? og tiden på siden

Indlæg af mkoldt » 4. feb 2012 22:10

jeg har lige fået lagt forside ind på mit forum, men nu kan jeg ikke logge ind i administrationkontrolpanelet, hvad sker der?? Jeg er total grøn på området,og fatter bare minus:-/

Og hvordan øndre jeg tiden til dansk tid.Vi har været inde der hvor der er en LANg liste med lande og tidszoner,men øverst på siden står det i PM, men inde i forum i dk tid??? VI har særiøst prøvet alt!! :evil: men intet virker

Brugeravatar
Jan
Anerkendt medstifter

Re: forside/minus adgang til admin??? og tiden på siden

Indlæg af Jan » 4. feb 2012 22:32

mkoldt skrev:jeg har lige fået lagt forside ind på mit forum, men nu kan jeg ikke logge ind i administrationkontrolpanelet, hvad sker der?? Jeg er total grøn på området,og fatter bare minus:-/

Og hvordan øndre jeg tiden til dansk tid.Vi har været inde der hvor der er en LANg liste med lande og tidszoner,men øverst på siden står det i PM, men inde i forum i dk tid??? VI har særiøst prøvet alt!! :evil: men intet virker
Hvis i havde prøvet alt, ville det vel virke. Hihi, jeg driller dig bare. Tag en dyb indånding og tæl til ti, vi finder ud af det. :)

Men du må nok være lidt mere præcis. :P

Hvilken "forside" er det du skriver om? Hvad er det helt præcist der er blevet gjort før fejlen opstod?

Tiden sætter man to steder. Det ene sted sættes tiden for forummet, det andet sted for den individuelle bruger. Sidst nævnte gør man selv som bruger.

Forum tid: Ind i administrationskontrolpanelet, vælg i menuen til venstre "Board grundlæggende" - Tidszone for gæster. Sæt denne til [UTC+1] og fravælg "sommertid/DST".

Det sætter tiden for forummet, men derfor kan det godt opleves anderledes for den enkelte hvis man har stillet på tiden i brugerkontrolpanelet.
Det rettes ved at man går ind i sit brugerkontrolpanel og vælger fanebladet "Boardindstillinger". Ved punktet "Min tidszone:" sætter man også der tiden til [UTC+1] og fravælger også her "sommertid/DST". :)

Husk også at tjekke datoformat, begge steder. Hvis i vil have der f.eks. skal stå dato-årstal-klokkeslet, så skal dato formatet være "d M Y H:i"

mkoldt

Indlæg af mkoldt » 4. feb 2012 22:47

Hvad der præsist er blevet gjort før ved jeg ikke,da jeg har en it gut fra amino.dk til at lave forsiden, da jeg særiøst ikke kunne hitte ud af det.SÅ det er ham der har gjort det. Det er vel nogot med at siden peger forkert eller noget? og lige pt kan jeg ikke bruge min administrationskontrolpanel,efter forsiden er kommet op, så kan intet fortage mig før det jo er fikset antager jeg??!! Men jeg må vl lige vende det med ham,og håber han ikke har for tralvt,han forsvinder nemlig af o til op til en uge af gange hahahaha...og det jo hårdt når man ikke selv kan de ting.prøver ellers løs,men det it snak giver bare ingen mening i mine øre. giv mig et modeblad og jeg skal lave en trend ordforklaring hahahaha, man er vel pige..

Brugeravatar
Jan
Anerkendt medstifter

Indlæg af Jan » 4. feb 2012 23:12

Uden yderligere information er det ret umuligt at hjælpe dig, det forudsætter jo at man ved hvad det er du har brug for hjælp til.

Ift. administrationskontrolpanelet, har du så forsøgt med det direkte link dertil?
http://www.ditforum.dk/adm/index.php Har du det liggende i en forum mappe er linket www.ditforum.dk/dinforummappe/adm/index.php (udskift "ditforum" og "dinforummappe" med rette navne).

Besvar