Hjælp til Nosebleed

Boardets layout og udseende [styles]
Besvar
Lucius1

Hjælp til Nosebleed

Indlæg af Lucius1 » 4. apr 2012 18:21

Hej alle
Jeg er total newbie udi php og phpBB3, så jeg håber på lidt overbærenhed ifald spørgsmålet virker lidt kikset!
Jeg har installeret phpBB3 på serveren og er i fuld gang med at tilrette forum og jeg har valgt at bruge Nosebleed som typografi.
Da forummet kommer til at indeholde en del grupper, så vil jeg gerne have flyttet sektionen (inkl. separator-linierne) [afmærket med grønt] op mellem 'FAQ/Søg/Tilmeldte brugere osv.-linien' og 'Forum/Emner/Indlæg...-linien'.
Er der nogen der kan give mig en mulig løsningsmodel?
På forhånd tak
Lucius

Billede

Brugeravatar
DoYouSpeakWak
Support Team Medlem
Geografisk sted: Bornholm
Kontakt:

Re: Hjælp til Nosebleed

Indlæg af DoYouSpeakWak » 7. apr 2012 13:48

Så vidt jeg kan se findes noosebleed ikke til den nuværende udgave af phpbb3

Kun til 3.0.5, vi har 3.0.10 nu.
http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... &t=1130375

Hvor har du fået noosebleed fra ?

Fordi har du en typografi til 3.0.5 og kører 3.0.10 så går det jo ikke, så skal du finde et andet typografi eller få en til at opdatere det for dig. Ingen grund til at rette noget til før der er styr på det imo.
Har du brug for expert hjælp til opsætning eller konfigurering af dit forum så kan jeg fanges på pm. - phpBB hosting

Lucius1

Indlæg af Lucius1 » 7. apr 2012 17:38

DoYouSpeakWak skrev:Hvor har du fået noosebleed fra ?
http://ml.pe/index.php?dir=downloads%2F

Lucius

Brugeravatar
DoYouSpeakWak
Support Team Medlem
Kontakt:

Indlæg af DoYouSpeakWak » 7. apr 2012 17:55

det er samme udgave som jeg linkede til. Bruger du seneste udgave af phpbb3 så vil jeg råde dig til at finde et andet tema eller bruge tid på at opdatere det til at inkludere de mange ændringer der er sket imellem 3.0.5 og 3.0.10.

Mvh Mikkel
Har du brug for expert hjælp til opsætning eller konfigurering af dit forum så kan jeg fanges på pm. - phpBB hosting

Lucius1

Indlæg af Lucius1 » 7. apr 2012 18:30

DoYouSpeakWak skrev:det er samme udgave som jeg linkede til. Bruger du seneste udgave af phpbb3 så vil jeg råde dig til at finde et andet tema eller bruge tid på at opdatere det til at inkludere de mange ændringer der er sket imellem 3.0.5 og 3.0.10.

Mvh Mikkel
1000 tak for svar... Indtil videre bruger jeg det som det er (så må jeg overveje om jeg har tiden (og især kunnen nok) til at opdatere temaet senere...
Lucius

Brugeravatar
DoYouSpeakWak
Support Team Medlem
Kontakt:

Indlæg af DoYouSpeakWak » 7. apr 2012 19:03

Lucius1 skrev:
DoYouSpeakWak skrev:det er samme udgave som jeg linkede til. Bruger du seneste udgave af phpbb3 så vil jeg råde dig til at finde et andet tema eller bruge tid på at opdatere det til at inkludere de mange ændringer der er sket imellem 3.0.5 og 3.0.10.

Mvh Mikkel
1000 tak for svar... Indtil videre bruger jeg det som det er (så må jeg overveje om jeg har tiden (og især kunnen nok) til at opdatere temaet senere...
Lucius
Der er 100vis andre opdaterede temaer. Mange af de funktioner phpbb 3.0.10 har vil du slet ikke kunne bruge fordi dit tema er flere år gammelt.

Brugeravatar
Jan
Anerkendt medstifter

Indlæg af Jan » 8. apr 2012 02:04

Enig med Mikkel.

Du skal selvfølgelig selv om hvad du gør, men det er altid en god idé at bruge et tema der modsvarer den phpBB version der er den seneste. Ikke kun i forhold til funktioner, men i visse tilfælde kan det også handle om at bevare sikkerheden.

Besvar