OSS - forumtilladelser

Oversættelse af de kortfattede phpBB3 vejledninger m.m. og brugeres personlige bidrag
Besvar
Brugeravatar
jask
Hjemmeside Team Leder
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

OSS - forumtilladelser

Indlæg af jask » 24. maj 2008 09:53

Kilder: phpbb.com og phpbb3.dk
  1. Hvorfor kan mine nye fora ikke ses?
    Som standard får nye fora ingen tilladelser tilknyttet. Du skal definere forumtilladelser, eller kopiere tilladelserne fra et andet forum før dine fora kan ses.
  2. Jeg er administrator på boardet. Hvorfor kan jeg ikke se mine nye fora?
    Administratortilladelser har intet at gøre med forumtilladelser. Du skal definere forumtilladelser for dig selv eller din brugergruppe før du kan se eller skrive i et forum.
  3. Jeg har tilføjet rette tilladelser til mine nye fora, hvorfor kan de ikke ses?
    Du skal også tilføje tilladelser til den kategori dine nye fora er i.
  4. Jeg ønsker brugere skal være logget ind før man kan skrive i et af mine fora, hvor ændrer jeg den indstilling?
    I forumtilladelserne for dit specifikke forum, vælger du brugergruppen "gæster" og rollen "Kun læseadgang". viewtopic.php?f=9&t=272&start=0&st=0&sk=t&sd=a
  5. Jeg har tilføjet en ny kategori og tilladelserne er indstillet korrekt, hvorfor kan jeg ikke se kategorien?
    En kategori vises ikke medmindre den indeholder synlige fora.
  6. Hvordan tillader jeg at redaktører kan oprette og ændre emner til opslag og bekendtgørelser?
    Disse tilladelsesdefinitioner findes i forumtilladelserne. Tildeles forumrollen "Fuld adgang" til redaktørgruppen giver dem mulighed for at oprette opslag og bekendtgørelser.
  7. Jeg har tilføjet et underforum og kopieret tilladelserne fra overforummet, men når jeg ændrer tilladelserne for overforummet, ændres tilladelserne ikke for underforummet?
    "Kopiér tilladelser" er en handling, ikke en indstillling. Når du kopierer tilladelserne fra et andet forum vil fremtidige ændringer af dette forums tilladelser ikke slå igennem i de fora som oprindeligt fik kopieret tilladelser fra dette, medmindre du endnu engang foretager en kopiering.
  8. Jeg har oprettet et privat forum, hvor kun en speciel brugergruppe har tilladelse til at læse. Nu kan ikke engang medlemmer af gruppen se dette forum?
    Gruppen "tilmeldte brugere" står sikkert til "Aldrig" for dette forum. Da medlemmerne af din specielle brugergruppe også er medlem af "tilmeldte brugere" vil "Aldrig" være gældende fremfor indstillingen "Ja" for den nye brugergruppe. Du bør slette gruppen "tilmeldte brugere" fra forummets forumtilladelser, fremfor at tildele nye tilladelser.
En mere detaljeret introduktion til tilladelsesystement kan læses her.

Besvar