Spoiler

BBkoder og hjælp til disse.
Besvar
Brugeravatar
jask
Hjemmeside Team Leder
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Spoiler

Indlæg af jask » 24. aug 2010 08:29

Spoiler BBKode

Med denne BBkode har du mulighed for at skjule tekst.

Brug af BBkode:

Kode: Vælg alt

[Spoiler]{TEXT}[/Spoiler]
HTML-erstatning:

<div style="margin:20px; margin-top:5px"><div class="quotetitle"><input type="button" value="Vis indhold" style="text-align:center;width:100px;font-size:12px;font-weight:bold;margin:0px;padding:0px;" onclick="if (this.parentNode.parentNode.getElementsByTagName('div')[1].getElementsByTagName('div')[0].style.display != '') { this.parentNode.parentNode.getElementsByTagName('div')[1].getElementsByTagName('div')[0].style.display = '';      this.innerText = ''; this.value = 'Skjul indhold'; } else { this.parentNode.parentNode.getElementsByTagName('div')[1].getElementsByTagName('div')[0].style.display = 'none'; this.innerText = ''; this.value = 'Vis indhold'; }" /></div><div class="quotecontent"><div style="display: none;">{TEXT}</div></div></div>
Hjælpelinje:

Skjul tekst: [Spoiler]...[/Spoiler]
Klik på knappen en gang mere for at folde teksten sammen igen

jagtoasen

Re: Spoiler

Indlæg af jagtoasen » 3. sep 2010 22:51

Hej Jask

Kunne man ikke bruge det som admin hvis du er inde og redigerer, så lave teksten om i dette indlæg under hjælpe teksten til VIS ADMIN KOMMENTAR / SKJUL ADMIN KOMMENTAR, som jeg har rettet det til i denne hjælpetekst.

Ville dette virke.....?

<div style="margin:5px; margin-top:5px"><div class="quotetitle"><input type="button" value="VIS ADMIN KOMMENTAR" style="text-align:center;width:200px;font-size:12px;font-weight:bold;margin:0px;padding:0px;" onclick="if (this.parentNode.parentNode.getElementsByTagName('div')[1].getElementsByTagName('div')[0].style.display != '') { this.parentNode.parentNode.getElementsByTagName('div')[1].getElementsByTagName('div')[0].style.display = ''; this.innerText = ''; this.value = 'SKJUL ADMIN KOMMENTAR'; } else { this.parentNode.parentNode.getElementsByTagName('div')[1].getElementsByTagName('div')[0].style.display = 'none'; this.innerText = ''; this.value = 'VIS ADMIN KOMMENTAR'; }" /></div><div class="quotecontent"><div style="display: none;">{TEXT}</div></div></div>

Og kan det så laves så det kun er admin der kan bruge denne bb kode........?

Mvh

Torben
Senest rettet af jagtoasen 3. sep 2010 23:31, rettet i alt 2 gange.

jagtoasen

Indlæg af jagtoasen » 3. sep 2010 23:12

Hej Jask

Se første indlæg nederst i indlægget, her er prøve 1 på denne knap, denne bb kode har jeg valgt at jeg skal aktiverer hver gang jeg skal bruge den så alle ikke kan bruge bb kode i forummet, kan det evt laves så bb koden kun kan bruges af admin uden at skulle aktiverer den først og evt skifte farven på knappen til knald rød og måske et lille tip til hvor dette kan gøres i forummet, farven rød har jeg selv forsøgt, men kan ikke lige gennemskue hvor farvekoden på knappen ligger.

http://jagtoasen.com/debatforum/viewtop ... p=328#p328

Torben

Brugeravatar
jask
Hjemmeside Team Leder
Kontakt:

Indlæg af jask » 4. sep 2010 18:39

Høh, meget smart ;) - hvis du fravælger visning af bbkoden når der skrives indlæg, skal koden skrives i hånden. Det er måske nemmere end at aktivere den hver eneste gang du skal bruge den :?: Alle kan naturligvis bruge den, hvis man ved vodden spoilerkoden skal skrives, det tvivler jeg på bliver et problem ;)

mht. knapfarven er den nok bestemt i nogle af css-filerne, og bestemmer alle andre knappers farver også. Men jeg kunne forestille mig at skrifttypen kunne ændres til rød i html-erstatningen. Denne del definerer teksten.

style="text-align:center;width:100px;font-size:12px;font-weight:bold;margin:0px;padding:0px;"
måske tilføjelse af parametret

font-color:red;
kan gøre en forskel kun for denne knap. Retfærdigvis har jeg ikke testet det, så betragt det kun som løse tanker og et forslag til en alternativ tilgang.

jagtoasen

Indlæg af jagtoasen » 4. sep 2010 19:23

Hej Jask

Den del fik jeg ikke til at virke med rød skrift, men det var forsøget værd (så må jeg jo nøjes), jeg kan jo ikke både blæse og have mel i munden :lol:

Men mange tak for forsøget ;)

Torben

Brugeravatar
jask
Hjemmeside Team Leder
Kontakt:

Indlæg af jask » 4. sep 2010 20:56

Hmm, efter et par forsøg, se nu knappen i øverste indlæg. Jeg har tilføjet color:red i style elementet:

style="text-align:center;width:100px;color:red;font-size:12px;font-weight:bold;margin:0px;padding:0px;"
Så jeg var ikke helt skarp i mit første forslag :D

jagtoasen

Indlæg af jagtoasen » 4. sep 2010 21:57

jask skrev:Hmm, efter et par forsøg, se nu knappen i øverste indlæg. Jeg har tilføjet color:red i style elementet:

style="text-align:center;width:100px;color:red;font-size:12px;font-weight:bold;margin:0px;padding:0px;"
Så jeg var ikke helt skarp i mit første forslag :D
Hej Jask

Det er bare super og ser godt ud, det er denne model jeg vil bruge som admin funktion i mit forum ;) :D

Nu sidder jeg bare og tripper på jan er færdig med det nye design, kan slet ikke vente med at prale af hans arbejde på det nye design.

I DETTE INDLÆG ER DENNE SPOILER I BRUG FOR FØRSTE GANG SE NR 2 INDLÆG NEDERST I INDLÆGGET.

http://jagtoasen.com/debatforum/viewtop ... p=451#p451

TAK FOR JERES HJÆLP ENDNU ENGANG :D .

Torben

Besvar