Opdatering 3.0.12 -> 3.1.0

Hjælp til installation, indstillinger og funktioner
lasse.j

Opdatering 3.0.12 -> 3.1.0

Indlæg af lasse.j » 14. dec 2014 08:43

Hejsa
Jeg går og overvejer at opdatere fra 3.0.12 til 3.1.0.. Dem af jer der har gjort det , har det været lige ud af landevejen uden bøvl og findes der en idiot sikret fremgangsmåde, hvor en tåbe som mig fatter det :oops:
Og er der store fordele ved at opdatere til den nye version ?
Mvh
Lasse

Brugeravatar
scootergrisen
Side Administrator
Kontakt:

Re: Opdatering 3.0.12 -> 3.1.0

Indlæg af scootergrisen » 14. dec 2014 14:21

Fordelen og den primære grund jeg jeg har opdateret er fordi det ser meget bedre ud på små skærme som mobiltelefoner.
Også er det meget nemmere og uploade mange filerne i et indlæg.
Også er de danske knapper ikke billeder længere, vil nok er en fordel hvis man vil skifte tema.

Jeg har lige skrevet om opdatering i et andet emne så du får det også lige her...

Du kan læse her hvordan du opdatere fra 3.0 til 3.1 : https://www.phpbb.com/support/docs/en/3 ... /upgrade3/

Så går du ind på https://www.phpbb.com/downloads/ og henter phpBB-3.1.2.zip og den danske sprogpakke.
Så flytte du den danske sprogpakke ind i phpBB-3.1.2 i de passende mapper, også følger du guiden på https://www.phpbb.com/support/docs/en/3 ... /upgrade3/

Så når du har fulgt guiden skal du ind og tilføje de rettelser du selv har haft lavet.

Men inden du starter så skal du lige havde lavet den komplette backup af det hele, ellers kan det være du kommer til at fortryde det.

Men nej jeg syntes ikke det er lige ud af landevejen. Jeg syntes altid det er besværligt at opdatere phpBB, men jeg får da lidt træning i det hver gang.

lasse.j

Indlæg af lasse.j » 15. dec 2014 09:00

scootergrisen skrev:Fordelen og den primære grund jeg jeg har opdateret er fordi det ser meget bedre ud på små skærme som mobiltelefoner.
Også er det meget nemmere og uploade mange filerne i et indlæg.
Også er de danske knapper ikke billeder længere, vil nok er en fordel hvis man vil skifte tema.

Jeg har lige skrevet om opdatering i et andet emne så du får det også lige her...

Du kan læse her hvordan du opdatere fra 3.0 til 3.1 : https://www.phpbb.com/support/docs/en/3 ... /upgrade3/

Så går du ind på https://www.phpbb.com/downloads/ og henter phpBB-3.1.2.zip og den danske sprogpakke.
Så flytte du den danske sprogpakke ind i phpBB-3.1.2 i de passende mapper, også følger du guiden på https://www.phpbb.com/support/docs/en/3 ... /upgrade3/

Så når du har fulgt guiden skal du ind og tilføje de rettelser du selv har haft lavet.

Men inden du starter så skal du lige havde lavet den komplette backup af det hele, ellers kan det være du kommer til at fortryde det.

Men nej jeg syntes ikke det er lige ud af landevejen. Jeg syntes altid det er besværligt at opdatere phpBB, men jeg får da lidt træning i det hver gang.
Hej Scooter :)
Tak for svar..
JA det er besværligt, men svarer det til når man opdatere fra 3.0.11 til 3.0.12 ?
Som du selv skriver , så lærer man lidt hver gang. Men der bliver længere og længere imellem opdateringerne og så glemmer jeg det sgu :lol:
Skal jeg flytte den danske sprogpakke ind selve opdateringen inden den sættes i gang ?
Mvh
Lasse

lasse.j

Indlæg af lasse.j » 15. dec 2014 09:05

scootergrisen skrev:Også er de danske knapper ikke billeder længere, vil nok er en fordel hvis man vil skifte tema.
Jeg kører med Black Pearl som tema, kan det give problemer ? SKal jeg gøre noget specielt inden jeg opdaterer ?
Mvh
Lasse

Brugeravatar
scootergrisen
Side Administrator
Kontakt:

Indlæg af scootergrisen » 15. dec 2014 09:24

Nej de er ikke kompatible 3.0 og 3.1 så der er nok mange forskelle.
Men jeg fulgte den guide og fik det til at virke.

Ja hvis du vil have skal skal du bruge den danske sprogpakke.

Jeg kender ikke det tema, men når de har fjernet det med danske knapper så tror jeg det bliver meget lettere og skifte tema, fordi knapperne er bare tekst der er let at oversætte, i modsætning til billeder så så skulle oversættes for hver tema hvilket jo ikke var så smart og noget der holdt mig fra at skifte tema på mit board, men det kan da være jeg gør det hvis det virker bedre nu.

lasse.j

Indlæg af lasse.j » 15. dec 2014 09:33

scootergrisen skrev:Nej de er ikke kompatible 3.0 og 3.1 så der er nok mange forskelle.
Men jeg fulgte den guide og fik det til at virke.

Ja hvis du vil have skal skal du bruge den danske sprogpakke.

Jeg kender ikke det tema, men når de har fjernet det med danske knapper så tror jeg det bliver meget lettere og skifte tema, fordi knapperne er bare tekst der er let at oversætte, i modsætning til billeder så så skulle oversættes for hver tema hvilket jo ikke var så smart og noget der holdt mig fra at skifte tema på mit board, men det kan da være jeg gør det hvis det virker bedre nu.

Ok må prøve når jeg får juleferie og tiden til det ;)

Ok super.

OK.. mine knapper står på engelsk, sikkert pga temaet ;)
Vil det sige man selv inde i ACP kan ændre tekst til knapperne ?
Mvh
Lasse

Brugeravatar
scootergrisen
Side Administrator
Kontakt:

Indlæg af scootergrisen » 15. dec 2014 09:50

Nej det vil sige du skulle ind i et billedebehandlingsprogram og selv lave knapper på dansk hvis der ikke er andre der har lavet dem på dansk.

Men efter hvad jeg kan se er det ikke nødvendigt i 3.1 fordi der er knapperne ren tekst og ikke billeder.

lasse.j

Indlæg af lasse.j » 15. dec 2014 12:06

scootergrisen skrev:Nej det vil sige du skulle ind i et billedebehandlingsprogram og selv lave knapper på dansk hvis der ikke er andre der har lavet dem på dansk.

Men efter hvad jeg kan se er det ikke nødvendigt i 3.1 fordi der er knapperne ren tekst og ikke billeder.
Okey , tak for svarene ;)
Mvh
Lasse

lasse.j

Indlæg af lasse.j » 16. dec 2014 21:29

Er det muligt at hoppe fra 3.0.12 og direkte til 3.1.2 eller er der ingen vej uden om ? :oops:
Mvh
Lasse

Brugeravatar
scootergrisen
Side Administrator
Kontakt:

Indlæg af scootergrisen » 16. dec 2014 22:00

lasse.j skrev:Er det muligt at hoppe fra 3.0.12 og direkte til 3.1.2 eller er der ingen vej uden om ? :oops:
Ligesom det er muligt at "hoppe" fra 3.0.12 til 3.0.13 er det også muligt at "hoppe" fra 3.0.12 til 3.1.2.

Borset fra at phpbb.com lige er blevet kompromitteret så du kan ikke bruge deres hjemmeside til så meget lige nu.

Besvar