Indledende øvelser

Hjælp til installation, indstillinger og funktioner
Besvar
lasse.j

Indledende øvelser

Indlæg af lasse.j » 17. mar 2015 08:53

Hejsa
Jeg skal jo på et eller andet tidspunkt over i 3.1 ... Jeg har denne hjemmeside : http://www.discushobby.dk
Har været inde og kigge lidt på de nye styles og det hvad jeg kan se så får jeg sikkert problemer med mit top billede.
Mit topbillede er lavet til selve Black Pearl , vil jeg på nogen måde få det til at passe på et 3.1 style ? og sættes det ind på samme måde i koden , som i 3.0 versionerne ?
Mvh
Lasse

Brugeravatar
Stoker
Kontakt:

Re: Indledende øvelser

Indlæg af Stoker » 24. mar 2015 17:35

Det kan du sagtens, men du skal tilpasse billede størrelsen eller rette lidt i css filerne.
Det er altid en god ide at oprette et testforum inden man konverterer. Så kan man prøve sig lidt frem inden det går løs for alvor :)

lasse.j

Indlæg af lasse.j » 24. mar 2015 17:44

Stoker skrev:Det kan du sagtens, men du skal tilpasse billede størrelsen eller rette lidt i css filerne.
Det er altid en god ide at oprette et testforum inden man konverterer. Så kan man prøve sig lidt frem inden det går løs for alvor :)
Ja det har du da helt ret i.. Er den nemmeste måde et sub domæne eller kan det gøres på andre måder ?
Mvh
Lasse

Brugeravatar
Stoker
Kontakt:

Indlæg af Stoker » 24. mar 2015 17:48

Jeg har altid bare gjort det i en mappe, som f.eks sådan her: http://www.discushobby.dk/testforumet
Smid en kopi op af dit eksisterende forum, både filer og database og kør derefter en opdatering til 3.1
Så får du også lidt erfaring med selve opdateringen.
Derefter kan du teste løs med diverse mods og styles
Husk blot at rette database oplysningerne i testforumets config.php således du kommer til at køre på en selvstændig testsdatabase. Ellers vil du overskrive din eksisterende database.

lasse.j

Indlæg af lasse.j » 25. mar 2015 21:36

Stoker skrev:Jeg har altid bare gjort det i en mappe, som f.eks sådan her: http://www.discushobby.dk/testforumet
Smid en kopi op af dit eksisterende forum, både filer og database og kør derefter en opdatering til 3.1
Så får du også lidt erfaring med selve opdateringen.
Derefter kan du teste løs med diverse mods og styles
Husk blot at rette database oplysningerne i testforumets config.php således du kommer til at køre på en selvstændig testsdatabase. Ellers vil du overskrive din eksisterende database.
Tak for svar :D
Er det rigtigt forstået du laver en mappe (kaldet :testforumet) i selve roden af det originale forum og smider en nøjagtig kopi i den ?
Det med config.php forstår jeg ikke helt.. Er der en linje der skal ændres fra discushobby.dk til discushobby.dk/testforumet ?
Mvh
Lasse

Brugeravatar
Stoker
Kontakt:

Indlæg af Stoker » 4. apr 2015 05:47

lasse.j skrev:Er det rigtigt forstået du laver en mappe (kaldet :testforumet) i selve roden af det originale forum og smider en nøjagtig kopi i den ?
Ja
lasse.j skrev: Det med config.php forstår jeg ikke helt.. Er der en linje der skal ændres fra discushobby.dk til discushobby.dk/testforumet ?
Du skal sørge for at dit testforum kører på en anden database end dit rigtige forum.
Derfor skal der laves en ekstra database som testforumet skal køre på.
Denne database skal være en kopi af dit rigtige forum og din config.php på testforumet skal bruge oplysningerne fra testforum databasen.

lasse.j

Indlæg af lasse.j » 6. apr 2015 10:34

Stoker skrev:
Ja

Du skal sørge for at dit testforum kører på en anden database end dit rigtige forum.
Derfor skal der laves en ekstra database som testforumet skal køre på.
Denne database skal være en kopi af dit rigtige forum og din config.php på testforumet skal bruge oplysningerne fra testforum databasen.
Ok super...

Okey, det kræver lidt dybere forklaring. Hvor gør jeg det henne i ACP ?
Mvh
Lasse

Besvar