Ekspertjælp søges - SQL eller flyttefejl...

Hjælp til installation, indstillinger og funktioner
Besvar
Lindy

Ekspertjælp søges - SQL eller flyttefejl...

Indlæg af Lindy » 24. jun 2015 12:54

Hej
Jeg er helt ny her i dette forum, så jeg håber jeg poster det rigtige sted. Jeg er temmelig desperat. Her er sagen.

Jeg har kørt et testsite på et testdomæne der hed: hspdanmark.dk, og der virkede både wordpress og pbpbb som jeg bruger fint. Da siden var næsten ude af test, der flyttede vi over på et andet webhotel (samme host), men til et andet domænenavn: hsp-foreningen.dk
Alting virkede fint, også pbpbb...
Det skal siges, at jeg brugte All In One WP Migration plugin til at flytte wordpress med, og på en eller anden måde tog den altså pbpbb med også, så det hele virkede... eller det troede jeg. Wordpress virker stadig fint, men da jeg i går lukkede webhotellet hvor test-domænet var på (hspdanmark.dk) og fik det domæne til også at pege på webhotellet med hsp-foreningen.dk, så skete der det, at nu virker pbpbb tilsyneladende ikke mere.

Jeg tror der på en eller anden måde har været nogle referencer i pbpbb til den gamle side (hspdanmark) som den stadig brugte, selv om siden var flyttet... men det er blot mit gæt, da jeg slet ikke er ekspert på området.

Er der nogen der kan og vil hjælpe mig med at løse dette? Vi er en frivillig forening, men vi vil helt sikkert gerne give noget for hjælpen hvis det ønskes!

Jeg har vedhæftet et screenshot af det jeg ser på nuværende tidspunkt...
General_Error_-_2015-06-24_12.46.46.png

Lindy

Re: Ekspertjælp søges - SQL eller flyttefejl...

Indlæg af Lindy » 24. jun 2015 17:09

Hej igen

Jeg er nu kommet så langt som til at finde ud af, at selve config.php stadig pegede på den gamle db, og med gamle login-oplysninger.

Så selv om jeg har flyttet db'en over, så brugte den altså den gamle db... Jeg har ændret i config.php så den peger på den nye db, men den melder stadig fejl. Om det har noget med noget cache at gøre, eller om det er fordi man skal ændret noget andre steder, det ved ikke... Måske der er nogen her der ved lidt om det?

Lindy

Re: Ekspertjælp søges - SQL eller flyttefejl...

Indlæg af Lindy » 24. jun 2015 22:02

Nå ja, nød lærer nøgen mand at spinde - som en kat... eller noget.

Jeg lavede en update med fuld installation - dvs. jeg lod config.php, images, store og files blive, men slettede resten, og uploadede nyeste version...
Så kørte jeg, som man skal når man updater php-filen til at opdatere databasen... Derefter virkede det hele igen.
Dog med med nogle indlæg tabt, da de jo - som formodet - var skrevet til den database der var på hspdanmark.dk-webhotellet...

Oh well, det var ikke så meget arbejde...

Besvar