Hvordan laver man forummet?

Hjælp til installation, indstillinger og funktioner
Besvar
Tharjoer

Hvordan laver man forummet?

Indlæg af Tharjoer » 8. jul 2015 17:21

Hej,

jeg er en total noob og er slet ikke teksnisk paa nogen maade.

Jeg har arbejdet lidt med et andet forum end dette men fandt ud af at det kan ikke laves til dansk.

Det fungerede dog ganske simpelt, de klarer alt for ca 30$ om maaneden og staar for al hosting osv og setup er purely online.

Det her virker som om jeg skal downloaded ting og sager og saette det op selv right?

Og jeg er sgu lidt en klovn, saa ved ikke helt om der er en tosse manual til hvordan man laver forummet og da det skal integreres med mit one.com domain om der er noget jeg skal vaere opmaerksom paa med henblik paa servers, uploads, spam eller andet?

Kigget rundt herind, men er foerste dag her og er maaske blind men ikke lige fundet en manual til hvordan jeg starter et forum op med denne software.

ved ikke om jeg kan anevne det her, men proeve at starte et forum op via websitetoolbox og det var jo simpelt nok for en noob som mig, men ja, som sagt ikke mulighed for dansk og det ser jge der er her, men fatter hat af hvordan jeg starter forummet op .

Saa hvis nogen kan sende mig mod lidt online hjaelp vil det vaere vaertsat.

mvh,
Torben

Brugeravatar
scootergrisen
Support Team Medlem
Kontakt:

Re: Hvordan laver man forummet?

Indlæg af scootergrisen » 16. jul 2015 22:14

Du kan prøve den her side jeg har lavet : phpBB3 introduktion, installation og opsætning

Kom gerne med feedback til siden så jeg kan lave den endnu bedre hvis der er noget du ikke forstår.

Jeg har også phpBB hos one.com.
Det største problem jeg er stødt på er ved upload af store billeder, det kunne det fejle fordi one.com ikke gav serveren tid nok til at genere thumbnail, eller også var det fordi det fylde for meget i hukommelsen. Men det er siden hen blevet bedre.

Besvar