Forøgelse af Visninger

Hjælp til installation, indstillinger og funktioner
Besvar
B0C

Forøgelse af Visninger

Indlæg af B0C » 10. maj 2016 14:24

Jeg kan se, at dette forum virker på samme måde som et jeg selv har sat op, så måske er det ikke en fejl, men en feature :oops:

For hver gang en bruger læser det samme emne forøges tallet i kolonnen Visninger med 1. Burde dette i virkeligheden ikke kun ske første gang for hver session?

I viewtopic.php forstår jeg den forklarende kommentar, som om det faktisk er meningen, at topic_views kun skal forøges én gang for hver session:

Kode: Vælg alt

// Update topic view and if necessary attachment view counters ... but only for humans and if this is the first 'page view'
Jeg er ikke super stærk i PHP, men jeg synes nedenstående del af betingelsen ligner noget der skulle forhindre flere opdateringer under samme session:

Kode: Vælg alt

(strpos($user->data['session_page'], '&t=' . $topic_id) === false
Uanset om jeg har ret i min antagelse eller ej, så vil jeg gerne have optællingen af visninger til at virke så 'en bruger kun kan forøge Visninger med 1 pr. session.
Hvad kan jeg gøre?
Er der nogen der kan hjælpe?

B0C

Re: Forøgelse af Visninger

Indlæg af B0C » 4. jun 2016 01:04

Nå, jeg må hellere lukke tråden.
Det viste sig, at redaktionsgruppen ønskede optælling af unikke visninger.
Det har de nu fået, idet jeg for hver topic_view så frem det ikke allerede eksisterer gemmer user_id og topic_id i en ekstra tabel.
Dette medfører naturligt et ønske om overvågning. Jeg har løst dette, ved at anonymisere brugernavnene.

Besvar