Opdatering fra 3.0.12 --> 3.2.0

Hjælp til installation, indstillinger og funktioner
Besvar
HansH

Opdatering fra 3.0.12 --> 3.2.0

Indlæg af HansH » 18. maj 2017 07:19

Er ny på forum'et her :)

Jeg er admin på vagcars.dk, og vi vil gerne have opdateret vores nuv. version 3.0.12 til seneste nye (3.2.0).
Har browset lidt rundt her på sitet og læst nogle tråde om opdateringer, hvor man bl.a. beskæftiger sig med de tilretninger man selv har lavet ... hvorledes de porteres, om det giver problemer osv.

Vi har nogle små tilretninger, men desværre lavet for lang tid siden, af nogen vi ikke kan få fat i længere, og (selvf) udokumenterede!
Det er dog vores holdning at intet vejer så tungt så det skal stå i vejen for en opgradering, og er derfor villige til at tage de slag det måtte give hvis vi mister en smule funktionalitet. Vi vil da afveje case by case om det er noget vi ønsker at reetablere.

Mit spørgsmål er derfor, om nogen har nogle generelle betragtninger/erfaringer vi kunne have gavn af at høre, når vi vil lave en sådan opgradering, hvor vi kommer så relativt langt fra.
* bør man ikke tage seneste nye, men måske en lidt ældre og lidt bedre modnet ?
* er det en push button solution, eller er der manuel proces involveret ?
* ... andet ?

På forhånd mange tak for feedback.

Brugeravatar
jask
Hjemmeside Team Leder
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Opdatering fra 3.0.12 --> 3.2.0

Indlæg af jask » 20. maj 2017 18:38

hej Hans

Velkommen til. Det er selvfølgelig ikke til at sige om I mister noget funktionalitet ved en opdatering, det kan næsten kun afprøves ved en testopdatering.

Når man som I, anvender en anden end standardtypografien, er der en stor udfordring, hvis den ikke er opdateret til 3.2.0. Der er sket væsentlige ændringer som ikke bare tilpasses hen over en aften.

Jeg har selv et forholdsvis stort board baseret på 3.1.x i seneste udgave, hvor jeg bruger min egen udgave af Artys Elegance typografi. Han har desværre stoppet udviklingen og andre er i gang med at forsøge at opdatere den til 3.2.x. Det går jeg og afventer lidt, i håb om der kommer noget jeg kan arbejde videre med :D

Besvar