Php udgivelse, sikkerheds og support plan

Tendenser, formodninger, konspirationsteorier og phpBB off topic
Besvar
rix
Kontakt:

Php udgivelse, sikkerheds og support plan

Indlæg af rix » 18. mar 2015 13:18

Kan se i ikke har skrevet om denne https://www.phpbb.com/community/viewtop ... &t=2302466. Så ville lige komme med en oversættelse.
Denne post beskriver vores planlagt køreplan for udvikling og support af de forskelige phpBBs
versioner tilgængelige. Du kan se En omfattene forklaring af tidslinjen og hvad de forskelige datoer betyder for dig på vores nye udgivelse oversigt side.

End of Maintenance - End of Maintenance betyder vi ikke længere retter fejl i denne version.
version. Kun sikkerheds rettelse og sikkerheds udgivelser vil blive udgivet,
Nye tilføjelser og styles vil ikke længere blive godkendt for denne version. Dog ville opdatering til styles og tilføjelser stadig blive godkendt.

End of Life - End of Life betyder at der ikke blive udgivet sikkerheds opdateringer.
Opdateringer til styles og tilføjelser i denne version ville blive afvist.

End of Support - End of Support betyder at support forum for den pågældende version vil blive lukket og spøgsmål vil ikke blive besvaret. Dog er der ikke en bestenet End og Support support teamet ville blive ved med at yde support indtil End of life. Support teamet vil give en melding senest 6 måneder til support ophøre.

Indtil videre er der planlagt disse køreplaner:
Nov 2014 - 3.1.0 Udgivelse
May 2015 - 3.0.x End of Maintenance
Nov 2015 - 3.0.x End of Life, 3.2.0 Udgivelse
May 2016 - 3.1.x End of Maintenance
Nov 2016 - 3.1.x End of Life, 3.3.0 Udgivelse
May 2017 - 3.2.x End of Maintenance

Så det ser ud til at der sker noget. Dog er jeg ikke glad for at de udgiver 3.2.0 og 3.3.0
Så hurtigt men spændene

Brugeravatar
DoYouSpeakWak
Support Team Medlem
Geografisk sted: Bornholm
Kontakt:

Re: Php udgivelse, sikkerheds og support plan

Indlæg af DoYouSpeakWak » 19. nov 2015 09:28

Jeg sad lige og tænte på at lave en lignende post herinde. :)

Den vigtige pointe er at 3.0 udløber og at det nu er anbefalet at man opdatere til 3.1 eller nyere. Mit råd er dog at vente til 3.2 er kommet med oversættelse og det hele. Fordi phpBB 3.2 har bedre fremtidig software understøttelse. 3.2 kører f.eks. bedre på php 7.0 end 3.1 gør. php 7.0 bliver udgivet her i november og nedbringer loadet på phpBB med det halve.
Har du brug for expert hjælp til opsætning eller konfigurering af dit forum så kan jeg fanges på pm. - phpBB hosting

rix
Kontakt:

Indlæg af rix » 30. nov 2015 22:19

Jaaaa men mener at istedet for at fastsætte versioner i fremtiden på den måde er det da bedere at se tiden an.

har du afprøvet det med version 7.0 ???

Brugeravatar
DoYouSpeakWak
Support Team Medlem
Kontakt:

Indlæg af DoYouSpeakWak » 4. dec 2015 12:38

rix skrev:
har du afprøvet det med version 7.0 ???
Ja det har jeg, php7 udkom for et par dage siden. Det er 2x gange så hurtigt som php5.6, men desværre virker det kun på phpBB 3.2 alpha lige pt. Håber at phpBB.com vil tilføje support for php7 i næste phpBB 3.1.X udgave. Oveni det er mysql 5.7.9 lige blevet udgivet som stable og standard for mysql, også her skal phpBB 3.1.X og phpBB 3.2.X rettes til. Mit bud er at der går nogle md før phpBB understøtter php7 og mysql 5.7.X.
Har du brug for expert hjælp til opsætning eller konfigurering af dit forum så kan jeg fanges på pm. - phpBB hosting

rix
Kontakt:

Indlæg af rix » 21. dec 2015 08:23

Nogle der køre version 3.x? Da det er en usupported version ville jeg høre hvordam det går med den :/

Brugeravatar
DoYouSpeakWak
Support Team Medlem
Kontakt:

Indlæg af DoYouSpeakWak » 25. jan 2016 03:55

rix skrev:Nogle der køre version 3.x? Da det er en usupported version ville jeg høre hvordam det går med den :/
3.X dækker ret bredt. 3.1 er den eneste version som pt. er gyldig. 3.2 ser vi nok først om 3+ md. De er ikke engnag nået til RC udgaverne.

rix
Kontakt:

Indlæg af rix » 25. jan 2016 13:35

Uhhh taste fejl mente 3.2 :)

Brugeravatar
jask
Hjemmeside Team Leder
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af jask » 25. jan 2016 19:19

DoYouSpeakWak skrev:Mit råd er dog at vente til 3.2 er kommet med oversættelse og det hele.
Så er der mulighed for at teste oversættelsen: viewtopic.php?f=4&t=1242 - Enhver hjælp modtages med glæde :geek:

Besvar