Nyt i den kommende 3.0.6

Tendenser, formodninger, konspirationsteorier og phpBB off topic
Besvar
Brugeravatar
jask
Hjemmeside Team Leder
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Nyt i den kommende 3.0.6

Indlæg af jask » 10. jun 2009 19:27

Fra frigivelsen af Olympus - phpBB3.0.0 har det alene været udviklerteamets hensigt at nye versioner kun skulle indeholde deciderede fejlrettelser - og ikke indføre nye funktionaliteter. Nye features ville først blive introduceret i Ascraeus - phpBB3.2.0. Men som i alle andre henseender i denne verden kan hensigter bøjes og ændres undervejs ;)

Acyd Burn løfter her sløret for hvad 3.0.6 kommer til at indholde af nye funktioner: http://www.phpbb.com/blog/2009/06/10/phpbb-306-plans/ . Personligt synes jeg de alle er helt relevante, og det er klart på sin plads at de allerede introduceres nu. Det bliver stort :lol:

Se hellere at få opdateret til 3.0.5, så du er helt klar til at modtage disse nye funktionaliter når 3.0.6 engang frigives.

Brugeravatar
jask
Hjemmeside Team Leder
Kontakt:

Re: Nyt i den kommende 3.0.6

Indlæg af jask » 19. jul 2009 11:36

Udover den annoncerede reCaptcha ser det nu ud som om Q&A CAPTCHA også bliver en del af corekoden. Denne kode er netop tilføjet i nat.

Brugeravatar
jask
Hjemmeside Team Leder
Kontakt:

Re: Nyt i den kommende 3.0.6

Indlæg af jask » 25. jul 2009 15:58

Nyt fra testbænken :geek:

Feeds

Feeds skal blot aktiveres i ACP, og der kan eventuelt ændres på standardindstillingerne.
feedskonfig.jpg
Så virker det bare ;)
feeds.jpg
Q&A Capchta

Konfigureres først i ACP, hvorefter modulet kan vælges -
qa_konfig.jpg
Jeg tror egentlig ikke at det er nødvendigt at skrive det korrekte svar med både stort og småt, når der ikke er valgt absolut kontrol, godtages begge dele formentlig. Herefter ser bekræftelsesfeltet ved tilmelding sådan ud
qa_tilmelding.jpg
qa_tilmelding.jpg (8.44 KiB) Vist 3938 gange
reCaptcha

Efter tilmelding på http://recaptcha.net/, hvor der udstedes en public og en privat key, kan modulet konfigureres -
recapchta_konfig.jpg
Bekræftelsesfeltet herefter
recapchta_tilmelding.jpg
Quick Reply

QR skal aktiveres for hvert enkelt forum i forumadministration. Herefter vises emner og indlæg med denne knap synlig under nyeste indlæg
QRinitiel.jpg
Hmm, og den skal man klikke på for at få adgang til Quick Reply feltet. Æhh, hvad er der smart ved det. Så vidt jeg ved er besvarfeltet de forskellige QR MOD-varianter "foldet" ud og klar til at skrive i, og det skulle netop være derfor utallige har sukket efter dette - altså at man slipper for at klikke på skriv indlæg for at besvare. Her skal man altså tilsyneladende klikke på en anden knap i stedet :?: :idea: :?:
Efterfølgende faldt jeg over dette lille hack, som sørger for at kommentarboksen er foldet ud
QRudfoldet.jpg
Retfærdigvis leges der med en SVN-udgave og der udvikles stadig, så den endelige udgave kendes naturligvis ikke :ugeek:

Besvar