PhPBB i stedet for PHP-fusion, kan jeg det? *Løst*-kan IKKE

Tendenser, formodninger, konspirationsteorier og phpBB off topic
Besvar
tatoo1956
Geografisk sted: Gørlev

PhPBB i stedet for PHP-fusion, kan jeg det? *Løst*-kan IKKE

Indlæg af tatoo1956 » 1. feb 2012 20:24

Hej igen kære PHP venner ;)
Jeg har været væk i ca. 3 år men har nu fået en dejlig opgave. En side kaldet http://www.trabant.dk har spurgt mig om jeg kan hælpe dem med deres webside (som er oprettet i PHP-Fusion).
Denne side er ikke optimal, jeg havde nogle forum dengang som jeg vedligeholdt - og var utroligt glad for phpBB. Mulighederne var mange men kan jeg skifte dette forum, som er i PHP-fusion til det nyeste phpBB forum uden at skulle taste i 1 måned. Er der en chance for en eller anden mulighed for overførsel e.l. til phpBB.. eller ér det simpelthen den triste tastevej.

EDIT: Jeg fandt en mulighed på et engelsk forum: Re: PHP-Fusion to phpBB3 by D¡cky » Tue Aug 26, 2008 2:16 am
There is this convertor, PHP-Fusion 5.x for converting to phpBB2. Then you can convert to phpBB3. I believe the convertor will work for Fusion 6.x as well.

Skulle nogen vide om dette virker????

Der er et MEGET sparsomt "kontrolpanel", et meget dårligt fotoalbum og ikke mange muligheder for regulering af rettigheder i PHP-fusion, dette kan kun blive bedre med phpBB ;).
Jeg er, under alle omstændigheder glad for at være tilbage i god form (efter en mellemliggende blodprop i hjernen) - og håber på hjælp med denne sag. Jeg husker jer alle for jeres hjælpsomhed og mon dette skulle have ændret sig :D .

Mvh. Kurt.
Senest rettet af tatoo1956 2. feb 2012 13:00, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Jan
Anerkendt medstifter

Re: PhPBB i stedet for PHP-fusion, kan jeg det?

Indlæg af Jan » 1. feb 2012 20:45

Hej Kurt :)

Sikke en omgang du har været i gennem, godt at se du er fit for fight igen :)

Jeg har lavet en søgning og det eneste der virker brugbart jeg har fundet, men dog ikke selv testet, er et emne på phpbb.com hvor der forklares at eneste mulighed er først at konvertere php-fusion til phpBB2 og derfor opdatere til phpBB3.

Jeg er slet ikke sikker på om det vil virke i dette tilfælde, men hvis ikke der er andre muligheder er det vel et forsøg værd? Jeg ville vælge ikke at foretage forsøget live, men opsætte en kopi af php-fusion på en anden placering end det live board, og så foretage forsøget der.

Konverteren der skal bruges kan hentes her: http://sourceforge.net/projects/rafphpb ... HP-Fusion/

phpBB2 version 2.0.23 kan hentes her: http://sourceforge.net/projects/phpbb/f ... 20v2.0.23/

Seneste danske version af phpBB3 kan hentes her på siden. :)

tatoo1956

Indlæg af tatoo1956 » 1. feb 2012 21:40

Hejsa Jan.
Jeg er allerede i fuld gang ;) men jeg mangler noget?? Her er et udsnit af manualen som jeg ikke umiddelbart finder svar på, jeg kan ikke finde filerne: # Create a directory for the converter in the phpBB root directory. This directory usually should be named convert.
# Download, unzip and copy the common_ucs files into the newly created convert directory.
# Copy the convert_smf.php file into the convert directory

Jeg kan ikke finde "commond_ucs" filerne nogetsteds, ØV.

Har du evt. svar på dette.

Mvh. Kurt.

Brugeravatar
Jan
Anerkendt medstifter

Indlæg af Jan » 1. feb 2012 22:11

Øv :|

Nej desværre, ikke umiddelbart.

Brugeravatar
DoYouSpeakWak
Support Team Medlem
Geografisk sted: Bornholm
Kontakt:

Indlæg af DoYouSpeakWak » 1. feb 2012 22:30

Jeg har arbejdet med php-fusion et par gange. Begge gange endte det med at de måtte flytte de vigtigste post over i det nye phpbb3 forum manuelt. Havde aldrig meget held med konverteren. Den bliver ikke opdateret desværre. Håber du har lidt mere held med den. Ellers er det ihvertfald værd at overveje bare at flytte hvad man har brug for. Det er jo nemt hvis forummet man har er lille, ellers kan det godt være lidt uoverskueligt.

held og lykke.
Har du brug for expert hjælp til opsætning eller konfigurering af dit forum så kan jeg fanges på pm. - phpBB hosting

tatoo1956

Indlæg af tatoo1956 » 1. feb 2012 23:15

Hvordan flytter jeg det?? Den gamle side virker ikke fordi min phpBB2 har "spist" SQL-forespørgselen. Kan jeg trække info ud på nogen måde af forum på andre måder.

Mvh. Kurt.

Brugeravatar
DoYouSpeakWak
Support Team Medlem
Geografisk sted: Bornholm
Kontakt:

Indlæg af DoYouSpeakWak » 2. feb 2012 07:15

Copy paste er den eneste vej hvis konverteren ikke virker.
Har du brug for expert hjælp til opsætning eller konfigurering af dit forum så kan jeg fanges på pm. - phpBB hosting

Besvar