phpBB vs. Facebook

Tendenser, formodninger, konspirationsteorier og phpBB off topic
Besvar
Brugeravatar
Jan
Anerkendt medstifter

phpBB vs. Facebook

Indlæg af Jan » 11. mar 2012 12:16

Hej alle :)

Et debat oplæg jeg har gået og tænkt på, hvordan forholder i jer til jeres phpBB fora vs. Facebook?

Er det noget i har forbundet med hinanden, evt. oprettet en Facebook side parallelt med jeres hjemmeside hvor jeres fora ligger?

Er Facebook ligegyldig i phpBB sammenhæng?

Overvejer i hvordan i kan connecte Facebook med jeres fora?

Lad os få en debat om emnet. :D

alodk

Re: phpBB vs. Facebook

Indlæg af alodk » 11. mar 2012 19:10

Hej,

Jeg har to fora og føler lidt at brugerne på facebook godt kan lide den hurtige og direkte chat-funktionalitet. Der er ikke ret mange der værdsætter at det de skriver bliver stående, så andre kan læse det senere og reagere på det. Derfor har jeg en gruppe med samme navn som det ene af mine fora og annoncerer, når der sker noget i forum. På den måde får jeg bundet dem sammen, men der er mange flere medlemmer af FB-gruppen end i forum.

Hvis ikke phpBB gør noget for at modernisere sig, vil det nok ende med at phpbb bliver ligegyldig, når Facebook overtager mere og mere af markedet for internet kommunikation.

Jeg kan dog se flere muligheder, som måske kunne hjælpe på problemet.
  1. Lav en plugin, så forum-beskeder kan dukke op på en facebook-profil/væg.(ala RSS)
  2. Giv mulighed for at forskellige phpBB-fora kan linke til hinanden. Man kunne lave en phpBB[bot], som kunne opsnappe beskeder på andre fora og lave en liste i et forum-emne, der hvor den kom fra. phpbb[bot] skulle have en liste over de fora den skulle søge i og det andet forum skulle tillade at der blev søgt.
  3. Måske kunne det forum-emne i forum-a, som var linket til et andet emne forum-b, være så smart, at man kunne svare og svaret dukkede op der, hvor beskeden kom fra, hentet af deres phpBB[bot]. Så kunne man indstille et forum-emne til (externt), hvis det skulle linke til et andet forum.
  4. Lav RSS-feeds lettere at bruge, så det er tydeligt på forsiden af forum.
  5. Jeg kan kun få de to "default" temaer til at virke på startsiden på dansk, men måske er det mig der er dum.
I kunne også være opmærksom på Diaspora* som er et nyt socialt netværk, der er godt i gang med at etablere sig. (joindiaspora.com) Det kunne være at de gerne ville samarbejde om at linke til RSS-feeds på phpBB-fora eller en phpBB[bot]-løsning. De er allerede linket til Facebook, så man kan hente Facebook-venner, til Diaspora*.

Det var bare nogle løse tanker. Jeg håber at de kan bruges til noget.

Mvh.
Anders

Besvar