Anbefaling af hosting? Og hjælp til opgradering til phpBB3?

Besvar
jesperfrier

Anbefaling af hosting? Og hjælp til opgradering til phpBB3?

Indlæg af jesperfrier » 7. aug 2008 13:38

Jeg har et phpBB2 forum som jeg ønsker opgraderet til phpBB3 og flyttet til ny web host.
Jeg ønsker selv at styre DNS.

Forum er meget modificeret, men jeg ønsker kun aktive brugere overført (ca. 600): http://www.emailsignature.eu.

Der er vel ikke et bedre sted at spørge end her ... ? Har I nogen anbefalinger?

Takker
Jesper

Brugeravatar
jask
Hjemmeside Team Leder
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Anbefaling af hosting? Og hjælp til opgradering til phpBB3?

Indlæg af jask » 7. aug 2008 16:48

Hej Jesper og velkommen til ;)

Hmm findes der virkelig hostingfirmaer som tvinger én til at bruge deres DNS-service. Mig bekendt tilbyder de seriøse det som ekstra service, altså man kan vælge det fra.

Der er ingen problemer i at konvertere fra phpBB2, uanset hvor mange MODs, der er installeret. Man skal bare gøre sig klart at man mister de MODs som ikke er inkluderet som standard i phpBB3. Jeg kan se du har RSS-feeds på, den går garanteret fløjten, men der er udviklet et andet MOD til phpBB3 som efterfølgende kan installeres og fortsætte servicen for dit board.

Er du bekymret for om der mistes noget væsentlig funktionalitet, er det vejen frem at foretage en "testkonvertering". Det kan nemlig gøres uden overhovedet at påvirke dit eksisterende board og din database - altså helt risikofrit :geek:

Der findes en udmærket "beskæringsfunktion" i phpBB3 som måske kan lette dit ønske om at få luset ud i inaktive brugere. Erfaringerne viser imidlertid at man nemt kan komme til at slette for meget, hvis man ikke er superomhyggelig med at definere kriterierne for denne beskæring. Men det kunne vel samtidig prøves af i den testkonverterede udgave. Leg i sandkassen giver som regel en god fornemmelse af mulighederne og ikke mindst de begrænsninger man natuligvis bekymrer sig om :idea:

Brugeravatar
Jan
Anerkendt medstifter

Re: Anbefaling af hosting? Og hjælp til opgradering til phpBB3?

Indlæg af Jan » 8. aug 2008 18:28

Jeg benytter www.gigahost.dk som tillader selvstyring af DNS m.m. http://gigahost.dk/
Ubegrænset månedlig trafik, jeg har aldrig hørt et kny fra dem selv om mit site trækker en del og har mange database kald.

De mange MOD's du har på dit forum vil for stort set alles vedkommene sandsynligvis ikke kunne "med"-konverteres til et phpBB3 board, et problem jeg også oplevede da jeg konverterede fra phpBB2 1.53a plus til phpBB3.

Efterhånden har forskellige "moddere" fra forskellige lande sammensat et samsurium af forskellige MODs, med en del muligheder indvolveret. Så der ligger helt sikkert en del arbejde i at konvertere, noget skal bygges op fra grunden igen og det ville være usandt hvis jeg påstod det ikke kan være et irritationsmoment.

Du er velkommen til at poste en liste over de MODs du har på nu, jeg er gerne behjælpelig med at finde tilsvarene eller evt. bedre af slagsen såfremt de endnu er kodet er til phpBB3. Nogle MODs er fortsat i beta versioner men fungerer alligevel fint selv om de ikke anbefales til live boards.

Rodenberg
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Anbefaling af hosting? Og hjælp til opgradering til phpB

Indlæg af Rodenberg » 22. mar 2012 13:57

Jeg har oprettet mig hos gigahost under domænet ung-polit.dk og jeg kan simpelthen ikke finde ud af at smide mappen op under domænet!
Hvordan gør jeg dette step: Efter at du har udpakket arkivet af phpBB3 og uploadet det til den placering, hvor du ønsker det installeret?

Jeg har downloadet den til min PC og udpakket den, så skal jeg ligge den ind på gigahosts side, men hvordan?

På forhånd tak for hjælpen
Rodenberg
MVH
Rasmus Rodenberg Pedersen

Rodenberg

Indlæg af Rodenberg » 22. mar 2012 14:02

Jeg har Filezilla og prøver at bruge FTP, sådan som gigahost siger jeg skal gøre!
MVH

Rodenberg

Indlæg af Rodenberg » 22. mar 2012 14:48

jeg har skiftet til en anden FTP client og det virker vist!
MVH

Brugeravatar
Jan
Anerkendt medstifter

Indlæg af Jan » 22. mar 2012 18:49

Hej Rasmus.

Ja det ser sådan ud, nu mangler du blot at få forummet installeret. :)

Er du bekendt med at du godt kan installere dit forum direkte under dit domænenavn i stedet for at benytte dig af at have det i en forum mappe?

Rodenberg

Indlæg af Rodenberg » 22. mar 2012 22:00

Jeg var lidt forhastelig, mit domæne er først lige blevet aktiveret, så det har gjort en del og jeg har nu fået det installeret og er begyndt at oprette det hele :D
Men tak for hjælpen :)
MVH

Besvar