IP-adresse

Besvar
Brugeravatar
Rina
Geografisk sted: Odense V
Kontakt:

IP-adresse

Indlæg af Rina » 9. aug 2008 14:26

Jeg har desværre fået en bruge på mit forum, der bruder forums regel. :evil: Jeg har fjernet/udelukket adgang til mit forum for denne bruger pr. ip-adresse, e-mail og har deaktiveret profil.
Men hvad enlig kan man se/forstå fra brugers IP adresse? Hvad betyder alle de nummer adresse? :oops: Kan man finde ud af fra hvilken land skrive man? Måske adresse?

Et det nogen der kender links, hvor man kan læse om det? Eller måske kan hjælpe mig til forstå hvad alle de nummer og oplysninger betyder i en brugers IP.
:?:

Brugeravatar
jask
Hjemmeside Team Leder
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: IP-adresse

Indlæg af jask » 9. aug 2008 14:40

Hej Rina

Det kan være meget svært at identificere præcis hvem der gemmer sig bag en IP-adresse.

http://www.db.ripe.net/whois her i Ripes database kan man slå op hvilken internetudbyder der har den på pågældende IP-adresse, og ofte også se hvilket land den pågældende udbyder opererer i. Har man problemer med en bruger der bryder loven, kan man altid anmelde brugeren (eller IP-adressen) til udbyderen, i det udbyderen via logfiler kan finde frem til hvem der har brugt denne IP-adresse på et givent tidspunkt.

Brugeravatar
Rina
Geografisk sted: Odense V
Kontakt:

Re: IP-adresse

Indlæg af Rina » 9. aug 2008 20:16

jask
Mange tak for hurtig svar ;)

Besvar