"Du har ikke tilladelser til at downloade denne vedhæftede fil."

Hjælp til installation, indstillinger og funktioner
Besvar
Brugeravatar
scootergrisen
Side Administrator
Kontakt:

"Du har ikke tilladelser til at downloade denne vedhæftede fil."

Indlæg af scootergrisen » 11. sep 2014 03:18

Jeg har fået sendt nogle billeder i privat beskeder fra en anden bruger og på mit board men nogle få af billederne vil ikke downloades i Firefox.

Hvis jeg prøver at gemme billedet i Firefox gemmes i stedet HTML filen hvor der er besked om at "Du har ikke tilladelser til at downloade denne vedhæftede fil.".

Jeg har prøvet at slette cookies og cache.

Jeg har prøvet i Opera hvor det virker.

Hvad kan være skyld i dette ?

Brugeravatar
DoYouSpeakWak
Support Team Medlem
Geografisk sted: Bornholm
Kontakt:

Re: "Du har ikke tilladelser til at downloade denne vedhæftede fil."

Indlæg af DoYouSpeakWak » 11. sep 2014 18:32

Det er svært at sige umidlbart, jeg kan ikke fremprovokere den fejl på et standard board med opera og firefox.

Men en ting der altid vil virke er at åbne billeder og så sige "Gem som" siger du gem som direkte i din indbox uden først at åbne billedet i stort, så kan det måske være at du prøver at gemme hele siden og ikke kun billedet.

Bliver billederne vist i begge browsere når du åbnet din besked, så bør der ikke være tilladelsesproblemer.

"Gem side som" er ikke det rigtige valg. :o
Har du brug for expert hjælp til opsætning eller konfigurering af dit forum så kan jeg fanges på pm. - phpBB hosting

Brugeravatar
scootergrisen
Side Administrator
Kontakt:

Indlæg af scootergrisen » 13. sep 2014 15:03

Sjovt nu prøvede jeg lige tre måder at gøre det.

Det ene billede som ikke ville downloade er stort så der er lavet en thumbnail.
  • Går jeg ind i beskeden og højreklikke på thumbnailet og gemmer billedede virker det. Men det er jo så ikke det originale billede jeg får.
  • Højreklikker jeg på thumbnailet og vælger gem link så virker det også og det er så det originale billede jeg får.
  • Men trykke jeg på thumbnailet først for at vise det originale billede også højreklikke på billedet og vælger gem billede så virker det ikke. Så er det HTML filen med "Du har ikke tilladelser til at downloade denne vedhæftede fil." jeg får, selvom det er filnavnet fra billedet der bruges... "billede.jpg".
csi-40-0.jpg
Der står "Fejl Ugyldig filtype: csi-40-0.jpg" når jeg prøver og vedhæfte i en privat besked.

Brugeravatar
DoYouSpeakWak
Support Team Medlem
Geografisk sted: Bornholm
Kontakt:

Indlæg af DoYouSpeakWak » 14. sep 2014 13:00

Jeg har ikke lige nogen magisk løsning, men et par tanker kommer da frem.

Tjek at billedet rent faktisk findes i orginal størrelse i /files/ mappen. Har du problemer med at uploade store billeder ellers ?

Du kan evt. Sende et login så et support medlem kan teste det på dit forum. Min boks er åben.
Har du brug for expert hjælp til opsætning eller konfigurering af dit forum så kan jeg fanges på pm. - phpBB hosting

Brugeravatar
scootergrisen
Side Administrator
Kontakt:

Indlæg af scootergrisen » 14. sep 2014 23:48

Ja den originale fil er i files mappen og jeg kan hente den med FTP.
Problemet opstår kun hvis man vedhæfter i en privat besked. Det sker ikke når man viser billedet i et emne i forummet.
Efter hvad jeg kan se sker det kun når billedet er større end den grænse jeg har sat som er 800 pixels så hvis jeg tager billeder på 1000x1000 pixels og laver det om til 800x800 pixels så virker det.

Men altså ikke i privatbeskeder når billedet er over grænsen for thumbnail oprettelse og man besøger /download/file.php?id= og forsøger at gemme billedet... i hvert fald ikke i min Firefox.

Jeg tænkte om det kunne være noget med cookies men er der forskel på cookies i privat besked og i forummet ?

Jeg kan ikke giver dig et link da det kun er i privat beskeder men du er velkommen til at oprette dig på http://scootergrisen.dk/forum/ og sende billedet til dig selv i en privat besked.
1000x1000.jpg
Hmm... jeg kan ikke uploade et 1000x1000 billede her i forummet.

Brugeravatar
scootergrisen
Side Administrator
Kontakt:

Indlæg af scootergrisen » 21. sep 2014 07:35

Underligt. Nu ser det ud til jeg godt kan downloade billedet på den måde som før mig mig en HTML fil med "Du har ikke tilladelser til at downloade denne vedhæftede fil.".

Kan det være en session eller noget som brugeren ikke har muliged for at slette ved at tømme cachen der kan gøre det ?

Besvar