Support til fitnessforum

Hjælp til installation, indstillinger og funktioner
Besvar
BANNED

Support til fitnessforum

Indlæg af BANNED » 20. nov 2014 13:46

Hej - fedt forum, anede ikke det eksisterede på dansk!

Jeg er ejer og administrator på http://www.musclezone.dk.

Der er begyndt at ske noget underligt.
I perioder, når brugerne klikker reply i en post, ryger de til en helt hvid blank side uden noget html. De skal så opdatere siden x antal random gange før svarsiden loader.

Jeg har prøvet at deaktivere subs da fejlen ifølge andre kunne skyldes en overload af sendte emails. Jeg har purged cache flere gange, uden rigtig effekt.

Jeg kunne virkelig godt bruge noget hjælp her, for det pisser brugerne af, hvilket jeg godt kan forstå. Jeg har desværre ingen kompetencer, og leder derfor efter en der kan yde noget support med den nævnte fejl samt andre småfejl.

Dbh BANNED

Brugeravatar
Jens
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Support til fitnessforum

Indlæg af Jens » 20. nov 2014 21:20

Hos hvilket webhotel ligger siden?

Måske har dit webhotel efterhånden lagt for mange kunder ind på den server hvor dit forum ligger. Det gælder henholdsvis SQL-databasen og serveren hvor forumfilerne ligger.

Hvilken forumversion har du og passer dit style til den version?

Brugeravatar
scootergrisen
Support Team Medlem
Kontakt:

Indlæg af scootergrisen » 20. nov 2014 23:25

Vil umiddelbart tro at det er serveren/webhotellet der er problemet.

BANNED

Indlæg af BANNED » 21. nov 2014 09:28

Versionen er 3.0.11 og hosten er surftown.

Style har været den samme altid og problemet er opstået indenfor et par måneders tid.

Surftown har kigget på det og har ikke observeret fejl nogle steder.

Kan man tjekke om fejlen er hos dem?

Brugeravatar
DoYouSpeakWak
Support Team Medlem
Geografisk sted: Bornholm
Kontakt:

Indlæg af DoYouSpeakWak » 21. nov 2014 12:11

Du kan se dine error logs i acp. Men det er ikke sikkert de vil vise noget. Der er ca. 922 andre domæner (kunder måske) hostet på den server du er på. Meget normalt for en del server, som sagtens kan have 4000-5000 domæner hostet. Oplever du periodiske fejl kan du jo skrive til dem, bliver det ved, kan du jo finde noget andet. der er et hav af bedre løsninger derude.
Har du brug for expert hjælp til opsætning eller konfigurering af dit forum så kan jeg fanges på pm. - phpBB hosting

BANNED

Indlæg af BANNED » 21. nov 2014 13:53

Errorloggen viser ingenting og fejlen kommer i perioder og i andre perioder er der ingenting.
Det er måske en dag om ugen der er problemer i gennemsnit, og i starten var det kun i 1-2 fora. Nu er det i alle fora og man skal voldtage F5 for at loade svarsiden.

Brugeravatar
Jens
Geografisk sted: Frederiksberg

Indlæg af Jens » 21. nov 2014 20:13

922 andre domæner på serveren burde ikke give problemer, men SQL-databasen ligger måske på en anden server.

For nogle år siden kunne man tage backup af SQL-databasen og så slette den hos Surftown. Derefter kunne man oprette en ny database og uploade sin kopi. Fidusen var, at den nye database automatisk blev oprettet på en nystartet server, hvor der ikke lå så mange andre kunder. Spørg eventuelt Surftown om det stadig fungerer på samme måde. Hvis du er heldig vil Surftown måske flytte dig til nye servere.

Besvar