Få brugere kan ikke logge ind

Hjælp til installation, indstillinger og funktioner
Besvar
Net-hesten

Få brugere kan ikke logge ind

Indlæg af Net-hesten » 27. jan 2015 21:44

Hej alle sammen! Jeg håber I kan hjælpe mig med dette - jeg synes jeg har søgt overalt på nettet, og prøvet alt, men jeg kan stadig ikke finde ud af hvad der er galt :(

Jeg har en hjemmeside hvor folk registrerer sig på, og inde på min side linker jeg så videre til mit forum. Brugerne bliver automatisk oprettet på forummet når de klikker på linket til forummet for første gang - så de skal aldrig selv logge ind på selve forummet, da de altid automatisk er logget ind, fordi de logger ind på hjemmesiden først.

Mit problem er nu, er nogle brugere pludselig IKKE automatisk er logget ind på forummet, selvom de logger ind på hjemmesiden først. Dette sker kun for ca 5 brugere - resten fungerer det helt fint for uden problemer.

De 5 brugere kan derfor ikke se nogle boards på forummet, og bliver bedt om at logge ind ---- hvilket de prøver med deres brugernavn og password til min side, men det virker ikke for dem når de prøver at logge ind på forummet med disse logins. For alle andre brugere er denne proces automatisk, og de bliver bare logget ind via min side, hvor de så har samme brugernavn.

Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre, og ville høre om nogen har nogle råd? :(

Brugeravatar
scootergrisen
Support Team Medlem
Kontakt:

Re: Få brugere kan ikke logge ind

Indlæg af scootergrisen » 28. jan 2015 05:06

Kan være det er noget med cookies.
De kan prøve og rydde cookies for hjemmesiden og prøve i en anden browser.

Net-hesten

Indlæg af Net-hesten » 28. jan 2015 17:20

scootergrisen skrev:Kan være det er noget med cookies.
De kan prøve og rydde cookies for hjemmesiden og prøve i en anden browser.

Hej, tak for svar :)

Jeg er i skriftlig kontakt med en af brugerne, og jeg har foreslået hende dette, hvilket hun også har gjort. Hun har også prøvet flere forskellige browsere og andre computere.
Jeg har endda lånt hendes brugernavn og kodeord og logget ind på hendes bruger, og når jeg er på hendes bruger og åbner forummet, kommer jeg ind til samme log-in side som hun beskriver. Jeg kan altså heller ikke få det til at virke når jeg går ind på hendes bruger. :?

Hun har også prøvet at logge ind på en helt nylavet bruger på min side, og fra den bruger kan hun godt komme ind på forummet (selvfølgelig ikke hendes egen forumbruger, men en den nylavede brugers automatisk-lavede bruger på forummet). Det er altså linket mellem den specifikke bruger og forummet hvor det går galt.

Jeg ved ikke om der er en måde at nulstille det på eller noget? En måde hvorpå forummet kan oprette hendes bruger forfra (som det sker når man første gang trykker på forum linket)?

Brugeravatar
scootergrisen
Support Team Medlem
Kontakt:

Indlæg af scootergrisen » 29. jan 2015 09:17

Du kunne prøve og kigge i databasen med phpMyAdmin hvis du har adgang til det også se om der er en indstilling der skiller sig ud på hendes profil i forhold til de andre brugere.

Når man logger ind på forummet er der en "Husk mig" prøv og slå den til og fra når du logger ind og se om der er forskel når den er slået til eller fra.

Ellers kunne du prøve at gå ind i ACP og finde hendes profil og vælge "Gennentving genaktiving" så får hun sådan et link med e-mail ligesom når man tilmelder sig. Måske det retter noget.

I ACP er der "Luk alle åbne sessioner" som måske kunne løse det, men der står det logger alle brugere af.

Net-hesten

Indlæg af Net-hesten » 29. jan 2015 10:08

scootergrisen skrev:Du kunne prøve og kigge i databasen med phpMyAdmin hvis du har adgang til det også se om der er en indstilling der skiller sig ud på hendes profil i forhold til de andre brugere.
Dette har jeg desværre ikke selv adgang til, og ham der har adgang til databasen har ikke tid til at kigge på det før om noget tid. Så havde håbet det var noget jeg selv kunne løse - men det tror jeg desværre ikke længere det her. Men jeg skal nok sende forslaget videre til ham :)
scootergrisen skrev: Når man logger ind på forummet er der en "Husk mig" prøv og slå den til og fra når du logger ind og se om der er forskel når den er slået til eller fra.
Dette er prøvet, og ændrer desværre ikke noget. Som sagt er det aldrig meningen at en bruger skal logge ind via forummet, men derimod at de allerede er logget ind via siden. Når jeg kigger på brugeren i forummets administrator kontrolpanel, står password og email felterne blanke, som om der ikke ER noget egentligt password til brugeren man kan bruge på forummet. Selv hvis jeg prøver at ændre dette i kontrolpanelet og giver brugeren et password, virker login'et stadig ikke.
scootergrisen skrev: Ellers kunne du prøve at gå ind i ACP og finde hendes profil og vælge "Gennentving genaktiving" så får hun sådan et link med e-mail ligesom når man tilmelder sig. Måske det retter noget.
Dette er også prøvet og virker ikke. Jeg har ændret på mailen så den blev min egen (for ellers var email feltet blankt), og så jeg selv kunne teste det, og jeg fik godt nok en mail om at genaktivere min bruger (hendes bruger). Da jeg klikkede på linket stod der også at genaktiveringen var succesfuld. Men da jeg loggede ind på hendes bruger og åbnede forummet var problemet det samme.
scootergrisen skrev: I ACP er der "Luk alle åbne sessioner" som måske kunne løse det, men der står det logger alle brugere af.
Jeg har ledt efter dette men kan desværre ikke finde det.. Kan du fortælle mig hvor præcist det befinder sig?

Net-hesten

Indlæg af Net-hesten » 29. jan 2015 22:26

Jeg har nu fået løst mit problem - jeg fik en til at kigge på databasen, og grunden til de ikke kunne logge ind var nogle bestemte tegn i deres brugernavn/kodeord på den originale side, der clashede med forummet på en eller anden måde når de prøvede at gå derind :)

Tusind tak for hjælpen ellers! :D Det sætter jeg stor pris på.

Besvar