Hjælp til opdatering af phpBB

Hjælp til installation, indstillinger og funktioner
Besvar
SotD

Hjælp til opdatering af phpBB

Indlæg af SotD » 19. nov 2015 16:49

Hej

Jeg har fået installeret phpBB via sådan en one-click installationspakke fra unoeuro, og derefter downloaded den nyeste opdatering, og lagt den ind i min "mappe", og omdøbt den til det rette.

Alt dette er sådan set gået fint nok, men når jeg prøver at installere/opdatere kommer jeg til et sted hvor den spørger efter Databasetype, Værtsnavn, Databasenavn osv.

Når jeg har udfyldt det, som jeg har (jf. unoeuro) så skriver den "Kunne ikke få forbindelse til databasen, se fejlmeddelelsen herunder. No such file or directory".

Jeg går selvsagt ud fra at jeg har indtastet databasen forkert, men det er den jeg har fået oplyst via den mail jeg fik oprindeligt. Findes der andre steder hvor dette databasenavn kan findes og/eller findes der en anden måde at løse det på?

Brugeravatar
DoYouSpeakWak
Support Team Medlem
Geografisk sted: Bornholm
Kontakt:

Re: Hjælp til opdatering af phpBB

Indlæg af DoYouSpeakWak » 20. nov 2015 09:44

Den database du allerede bruger til det eksisternede forum, kan findes i filen config.php. Den kan måske også findes i din hosts kontrolpanel.
Har du brug for expert hjælp til opsætning eller konfigurering af dit forum så kan jeg fanges på pm. - phpBB hosting

Besvar