open_basedir restriction in effect

Hjælp til installation, indstillinger og funktioner
Besvar
Brugeravatar
scootergrisen
Side Administrator

open_basedir restriction in effect

Indlæg af scootergrisen »

Hej jeg har fornylig installeret phpbb3 også den danske sprogpakke og knapper på dansk.

Men hvis jeg logger på og går ind i ACP > SYSTEM > SPROGPAKKER så står der allerøverst :

Kode: Vælg alt

[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/acp/acp_language.php on line 1123: file_exists() [function.file-exists]: open_basedir restriction in effect. File(./../language/index.htm/iso.txt) is not within the allowed path(s): (/customers/scootergrisen.dk/scootergrisen.dk:/var/www/diagnostics:/usr/share/php)
Mit forum ligger på http://forum.scootergrisen.dk og virker fint nok jeg har ihvertfald ikke lagt mærke til nogle problemer andet end den fejl besked.

Jeg har mit forum hos one.com hvor der ganske rigtigt er open_basedir men det skulle ikke være nødvendigt for forummet at bevæge sig udenfor min hjemmesides mappe.

På linie 1123 i acp_language.php filen står :

Kode: Vælg alt

if ($file[0] != '.' && file_exists("{$phpbb_root_path}language/$file/iso.txt"))
Er der nogen der har stødt på dette og kender en løsning ?

./../language/index.htm/iso.txt ser forkert ud der skulle vel stå ./../language/iso.txt
Senest rettet af jask 24. feb 2010 16:44, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: ændret emneikon

Brugeravatar
jask
Hjemmeside Team Leder
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: open_basedir restriction in effect

Indlæg af jask »

hej scootergris

Det er en fejl i 3.0.6, se denne ticket http://www.phpbb.com/bugs/phpbb3/ticket ... t_id=57795.

Den er rettet til 3.0.7, som vi nok ser inden længe. Men ellers er der en patch som skulle rette den ;)

Brugeravatar
scootergrisen
Side Administrator

Re: open_basedir restriction in effect

Indlæg af scootergrisen »

Fedt nok.

Der er nogen der har styr på det :D

Det meget rart så man kan komme godt igang med forummet.

Besvar