Usikker på opdatering

Hjælp til installation, indstillinger og funktioner
Lasse2211

Usikker på opdatering

Indlæg af Lasse2211 » 19. sep 2010 16:24

Hej.

Jeg er nybegynder mht. phpbb men er i fuld gang med at sætte mig ind i tingene. Umiddelbart virker det som en rimelig nem opgave at vedligeholde et board, efter at jeg har bevæget mig rundt inde i ACP og har fået dannet mig et overblik over opbygningen samt funktionerne.

Jeg har fået opgaven at være administrator på katte-forum.dk og en af de første ting, som jeg gerne vil have gjort er at få board'et opdateret. Når jeg logger ind i ACP står der, at nuværende version hedder 3.0.4 og seneste version hedder 3.0.7-PL1. Jeg har så hentet en automatisk update package fra version 3.0.4 til 3.0.7-PL1 og som jeg har forstået det, skal denne pakkes ud og uploades til roden af sitet, hvor filen config.php bl.a. ligger. Dette vil jeg gøre via FileZilla og det burde ikke give problemer. Så går jeg ud fra, at når dette er gjort skal jeg inde fra ACP klikke på 'Begynd nu opdateringsproceduren ved at pege din browser på install-mappen.'

Men.... jeg har en idé om, at noget muligvis er galt med boardet. Sagen er, at når jeg går ind i System og vælger Sprogpakker får jeg noget, som godt kunne ligne en fejl. Her er et screenshot af fejlen: http://lasse-andersen.dk/sprog.png

Det er nok til at få mig til at holde igen med at foretage opdateringen, idet jeg er lidt bange for at sende katte-forum.dk i gulvet med et brag. Det er absolut ikke noget jeg får Nobelprisen for, så inden jeg gør noget vildt, vil jeg gerne høre jeres mening først. Bør jeg foretage opdateringen selvom der er lidt knas med Sprogpakker ? Og hvad er egentlig problemet med Sprogpakker (hvis det er et problem) ?

På forhånd tusind tak for input.
Mvh, Lasse.

Brugeravatar
jask
Hjemmeside Team Leder
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Usikker på opdatering

Indlæg af jask » 19. sep 2010 16:45

hej Lasse - og velkommen til