[SOFTWARE] Dansk auto opdaterings script (3.0.8 og op)

Hjælp til installation, indstillinger og funktioner
Brugeravatar
DoYouSpeakWak
Support Team Medlem
Geografisk sted: Bornholm
Kontakt:

[SOFTWARE] Dansk auto opdaterings script (3.0.8 og op)

Indlæg af DoYouSpeakWak » 11. jul 2011 12:56

Hej alle sammen

Som nogen nok ved så bliver der lavet et automatisk update script hver eneste gang at der kommer en ny udgave af phpBB3.

Ideen er at dette script indeholder den tidligere version og den nyeste version. Så laver scriptet en sammenligning imellem de to version og dit board, som kan have mods installeret. Og så på en snedig måde finder ud af hvordan dit nye board skal se ud og opdatere det. Desværre virker det kun på engelsk og dine danske sprogfiler etc vil ikke blive opdateret. Derfor har jeg lavet denne danske udgave som opdatere den danske del af phpBB3 på samme måde som den engelske.

Følgende automatiske update script virker med Dansk, Engelsk, subsilver2, prosilver, prosilver_se.
Fungere på moddet boards, og rene boards. (Stærkt modded boards, med portaler og lign kan have problemer men prøv efter en backup)
Testet på en hel del boards jeg har ansvaret for.
HUSK altid at tage en backup alle filer i dit boards rod og af databasen, dertil kan jeg anbefale http://www.mysqldumper.net/

Download:
3.0.12 til 3.0.13-PL1

Gamle udgaver:
3.0.11 til 3.0.12
3.0.10 til 3.0.11
3.0.9 til 3.0.10
3.0.8 til 3.0.9
Senest rettet af DoYouSpeakWak 9. jan 2012 11:14, rettet i alt 6 gange.
Har du brug for expert hjælp til opsætning eller konfigurering af dit forum så kan jeg fanges på pm. - phpBB hosting

Brugeravatar
jask
Hjemmeside Team Leder
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: (App) Dansk auto opdaterings script fra 3.0.8 til 3.0.9

Indlæg af jask » 11. jul 2011 13:05

Fantastisk, mange tak for bidraget, glæder mig til at afprøve scriptet :D

Brugeravatar
DoYouSpeakWak
Support Team Medlem
Kontakt:

Indlæg af DoYouSpeakWak » 11. jul 2011 13:13

Intet problem. Det tog 30 sek når jeg først fandt ud af hvor sprog ændringerne var i den engelske udgave. Jeg syntes at du/i skulle udgive den her hver gang der kommer en update. Det er virkelig noget der er brug for da de fleste har små ændringer på deres boards og derfor ikke kan opdatere normalt uden at miste noget eller bruge den engelske udgave da den ikke virker på dansk. Laver den gerne og kan have det parat samtidig med at i udgiver sprogpakken.

Mvh Mikkel

P.s testet på 13 boards indtil videre. Virker perfekt. Er jo kun 46 sprog ændringer der skiller den her udgave og den engelske. (Den her virker også på et udelukkende engelsk board, også testet)
Har du brug for expert hjælp til opsætning eller konfigurering af dit forum så kan jeg fanges på pm. - phpBB hosting

Brugeravatar
jask
Hjemmeside Team Leder
Kontakt:

Indlæg af jask » 11. jul 2011 13:20

Det var en fremragende idé, måske vi skulle oprette et særskilt forum til dine scripts på linie med sprogpakkeforummet. Du vil naturligvis få fuld credit herfor.

Brugeravatar
DoYouSpeakWak
Support Team Medlem
Kontakt:

Indlæg af DoYouSpeakWak » 11. jul 2011 13:50

Det lyder da som en god ide. En mere simpel løsning kunne være at vedhæfte denne fil og fremtidige update udgaver til den komplette sprogpakke ovenover. Et helt forum til lige der her vil blive ret passivt tror jeg. Men hul i det, det vigtigste er at flest muligt opdager der er denne mulighed så de slipper for alt for meget arbejde.

Lad os se hvordan den danske phpBB3 verden ser ud til næste update. Jeg skal nok levere dette script næste gang lige gyldigt hvad.

Brugeravatar
Stoker
Kontakt:

Indlæg af Stoker » 11. jul 2011 19:54

Jeg skrev engang en guide på engelsk: http://www.phpbb3bbcodes.com/viewtopic.php?f=10&t=441
Den skal i være også velkomne til at oversætte og evt. optimere.
Det er faktisk rimelig overskueligt at opdatere det danske automatisk.

Brugeravatar
DoYouSpeakWak
Support Team Medlem
Kontakt:

Indlæg af DoYouSpeakWak » 12. jul 2011 11:31

Stoker skrev:Jeg skrev engang en guide på engelsk: http://www.phpbb3bbcodes.com/viewtopic.php?f=10&t=441
Den skal i være også velkomne til at oversætte og evt. optimere.
Det er faktisk rimelig overskueligt at opdatere det danske automatisk.
Så den godt dengang. Eneste der mangler er et edit i din guide.

Open > Install/install_update.php
Find:

Kode: Vælg alt

if (in_array('language/en/install.' . $phpEx, $this->update_info['files']))
			{
				$lang = array();
				include($this->new_location . 'language/en/install.' . $phpEx);
				// only add new keys to user's language in english
				$new_keys = array_diff(array_keys($lang), array_keys($user->lang));
				foreach ($new_keys as $i => $new_key)
				{
					$user->lang[$new_key] = $lang[$new_key];
				}
			}
Add- After

Kode: Vælg alt

if (in_array('language/da/install.' . $phpEx, $this->update_info['files']))
			{
				$lang = array();
				include($this->new_location . 'language/da/install.' . $phpEx);
				// only add new keys to user's language in danish
				$new_keys = array_diff(array_keys($lang), array_keys($user->lang));
				foreach ($new_keys as $i => $new_key)
				{
					$user->lang[$new_key] = $lang[$new_key];
				}
			}
Alt det er ordnet i downloadet i første post her.

Brugeravatar
Stoker
Kontakt:

Indlæg af Stoker » 12. jul 2011 12:27

Det kan du have ret i, dog kan jeg ikke gennemskue hvad den kodeændring gør.
Jeg har aldrig haft problemer med at gøre det efter min egen guide, det har ikke givet nogle problemer.

Der dog en ulempe uanset om man bruger den ene eller den anden.
Man får ikke de smårettelser med som oversættelses teamet har lavet uafhængigt af de globale rettelser i det engelse fra phpbb.com

Derfor vil det optimale være at man offentliggør en liste over de filer som er blevet ændret siden sidste version.
Så får vi en chance for at få dem med også.

Brugeravatar
jask
Hjemmeside Team Leder
Kontakt:

Indlæg af jask » 12. jul 2011 12:51

Hmm, sammenligner scriptet ikke en komplet "gammel" sprogpakke, med en helt ny - eller hyr?

Ellers
Stoker skrev:Derfor vil det optimale være at man offentliggør en liste over de filer som er blevet ændret siden sidste version.
No problemos, det kan vi sagtens fabrikere ;)

Brugeravatar
DoYouSpeakWak
Support Team Medlem
Kontakt:

Indlæg af DoYouSpeakWak » 12. jul 2011 13:15

Stoker skrev:Det kan du have ret i, dog kan jeg ikke gennemskue hvad den kodeændring gør.
Jeg har aldrig haft problemer med at gøre det efter min egen guide, det har ikke givet nogle problemer.
Heller ikke her, Men når language/en/ var nævnt virkede det fornuftigt at lave en language/da ændring der.
Stoker skrev: Der dog en ulempe uanset om man bruger den ene eller den anden.
Man får ikke de smårettelser med som oversættelses teamet har lavet uafhængigt af de globale rettelser i det engelse fra phpbb.com

Derfor vil det optimale være at man offentliggør en liste over de filer som er blevet ændret siden sidste version.
Det er unødvendigt. Auto update scriptet behøver ingen liste, den differ selv, Ved ikke hvilke smårettelser du mener, men går ud fra at oversættelserne team olympus udgiver er 100% korrekte, er de det går man ikke klip af noget. Smårettelser man selv har lavet vil blive uændrede. Scriptet ser kun på om den generelle string er der. alså L_ONLINE og ikke = "Online", findes L_ONLINE og du har ændret det til "Til stede" vil den linie ikke blive ændret.
jask skrev:Hmm, sammenligner scriptet ikke en komplet "gammel" sprogpakke, med en helt ny - eller hyr?
Jo præcis. Så længe 3.0.8 og 3.0.9 sprogpakkerne der er inkluderede er 100% korrekte klarer scriptet ALT selv. Der skal ikke laves nogle manuelle ændringer.

Besvar