[SOFTWARE] Dansk auto opdaterings script (3.0.8 og op)

Hjælp til installation, indstillinger og funktioner
Brugeravatar
Stoker
Kontakt:

Re: (App) Dansk auto opdaterings script fra 3.0.8 til 3.0.9

Indlæg af Stoker » 12. jul 2011 14:16

DoYouSpeakWak skrev:Det er unødvendigt. Auto update scriptet behøver ingen liste, den differ selv, Ved ikke hvilke smårettelser du mener, men går ud fra at oversættelserne team olympus udgiver er 100% korrekte, er de det går man ikke klip af noget. Smårettelser man selv har lavet vil blive uændrede. Scriptet ser kun på om den generelle string er der. alså L_ONLINE og ikke = "Online", findes L_ONLINE og du har ændret det til "Til stede" vil den linie ikke blive ændret.
Hvis det danske oversætter team har lavet en rettelse i den danske ucp.php fil og der ingen rettelser er i den fil fra phpbb.com updaten, så vil du ikke få denne rettelse med i din automatiske updater.
Jeg ved at Jan & Jan løbende retter i de eksisterende filer. De rettelser vil jeg også gerne have med når jeg opdaterer.

Brugeravatar
DoYouSpeakWak
Support Team Medlem
Geografisk sted: Bornholm
Kontakt:

Indlæg af DoYouSpeakWak » 12. jul 2011 18:16

Ahh på den måde. Jeg gik ud fra at ændringerne var i samme filer som den engelske udgave. Er de det, er det intet problem at bruge den her udgave. Er de ikke så må Jask da meget gerne lige smide de filer som er ændret specielt til den danske udgave. Alternativt kan man bare smide alle sprogfilerne i listen. Det gør ikke noget at der f.eks. er 10 filer med på listen der ingen ændringer er i. De bliver diffet som de andre.
Har du brug for expert hjælp til opsætning eller konfigurering af dit forum så kan jeg fanges på pm. - phpBB hosting

Brugeravatar
jask
Hjemmeside Team Leder
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af jask » 12. jul 2011 19:54

Araxis gør det på et splitsekund :)

Fra 3.0.8 til 3.0.9 er de 46 ændringer foretaget i disse 15 filer.

Kode: Vælg alt

acp\board.php
acp\common.php
acp\email.php
acp\posting.php
acp\styles.php
acp\users.php
email\installed.txt
email\user_remind_inactive.txt
captcha_recaptcha.php
common.php
install.php
mcp.php
memberlist.php
search.php
ucp.php
Det kunne være vi skulle tage det med som en fast bestanddel af versionshistorikken. Det er intet problem at gøre, og så har sådan nogle ildsjæle som jer værktøjet lige ved hånden :D

Brugeravatar
DoYouSpeakWak
Support Team Medlem
Kontakt:

Indlæg af DoYouSpeakWak » 12. jul 2011 22:39

God ide Jask. :)

Der var 3 forskelle fra den engelske og danske når det kommer til hvilke filer der skal opdateres.

DA havde 2 filer EN ikke rørte

email/installed.txt
email/user_remind_inactive.txt
EN havde en Da ikke havde

acp/groups.php
Har opdateret første post med en opdateret udgave. :geek:

De to filer der ikke var med i første udgave er ikke essentielle på nogen måde. Ser ud til primært at være formuleringer der er rettet lidt til i de to filer fra 3.0.8 til 3.0.9. Så har du brugt scriptet klarer du dig ganske udmærket. Har du ingen mods der ændrer i de to filer kan du blot overskrive dem med de nye filer selv hvis du vil have alt helt up to date.
Har du brug for expert hjælp til opsætning eller konfigurering af dit forum så kan jeg fanges på pm. - phpBB hosting

Brugeravatar
Stoker
Kontakt:

Indlæg af Stoker » 12. jul 2011 23:20

Genialt.
Lyder som en rigtig god ide med et samarbejde med Jan & Jan således det hele kan komme med.

lasse.j

Indlæg af lasse.j » 20. jul 2011 09:15

Hejsa
Jeg har ikke prøvet at opdatere forummet før... Har følgende side at lege med og lyder jo nemt , når der står auto opdatering :D
http://www.discushobby.dk
Jeg kører plackpearl og dansk sprogpakke og ver.3.0.8
Bruger jeg jeres opdateringsscript , er det så sådan forstået at forummet ikke ændres med farve, topbillede, reklamebanner, sprogpakke osv ? og skal man ikke ind og ændre noget efter opdateringen ?
Bliver opdateringerne nyttige for mig , når jeg nu kører Blackpearl og ikke de mest alm. prosilver eller lign. ?

Mvh Lasse
Mvh
Lasse

Brugeravatar
DoYouSpeakWak
Support Team Medlem
Kontakt:

Indlæg af DoYouSpeakWak » 22. jul 2011 10:17

Hej Lasse.

Det automatiske opdaterings scripts indeholder ikke dit tema. Så det kan ikke bruges sådan lige. Du skal have fat på en 3.0.8 og en 3.0.9 version af black perl, en liste over ændrede filer imellem de to så kan det virke.

lasse.j

Indlæg af lasse.j » 24. jul 2011 09:35

DoYouSpeakWak skrev:Hej Lasse.

Det automatiske opdaterings scripts indeholder ikke dit tema. Så det kan ikke bruges sådan lige. Du skal have fat på en 3.0.8 og en 3.0.9 version af black perl, en liste over ændrede filer imellem de to så kan det virke.
Okey , tak for hjælpen
Mvh
Lasse

Brugeravatar
DoYouSpeakWak
Support Team Medlem
Kontakt:

Indlæg af DoYouSpeakWak » 1. aug 2011 02:46

Opdateret til Version 3.

Prosilver_se kan nu også bliver opdateret af scriptet.

Testet efter seneste opdateing, på http://uccbornholm.dk

Brugeravatar
DoYouSpeakWak
Support Team Medlem
Kontakt:

Indlæg af DoYouSpeakWak » 5. jan 2012 20:45

Laver en update af dette script. Enten imorgen eller iløbet af weekenden.

Besvar