Opgradering 3.0.12 --> 3.2.1 indeks gendan issue

Hjælp til installation, indstillinger og funktioner
Besvar
Brugeravatar
HansH

Opgradering 3.0.12 --> 3.2.1 indeks gendan issue

Indlæg af HansH » 4. jan 2018 20:10

Følgende scenarie:
* tog backup af et 3.0.12 site med 1.2mio indlæg og kopierede det 1:1 til anden webserver. Sitet var konfigureret til søgemetode "phpBB native fulltext"
* kørte opgraderingsprocedure --> 3.2.1

Konstaterede, at efter opgraderingen var søgemetoden blevet ændret til en af de 3 andre mulige (husker ikke hvilken).
Jeg skiftede den derfor tilbage til "phpbb native fulltext", og i samme øjeblik jeg trykkede Save på dette, kvitterede ACP med at bede mig gendanne index. Den slettede formodentlig samtidig det eksisterende, men er ikke sikker da jeg ikke tjekkede indholdet af tabel phpbb_search_wordmatch lige efter.

Jeg gik til Vedligehold -> Søgeindeks og klikkede på "Opret indeks" i phpbb native fulltext sektionen.
Efter 3 døgn havde den indekseret alle indlæg og oprettet ~42.000.000 rækker i phpbb_search_wordmatch, og søgning virker derefter fint.

MEN!
Det egentlige problem her er, at indekseringsprocessen konstant timede ud / stoppede / afbrød .. etc.
Statussiden vistes i noget tid og på et eller andet (tilfældigt) tidspunkt bliver den bare helt blank.
Når det skete, kunne jeg sidde og følge rowcount i phpbb_search_wordmatch stige, så længe statussiden var OK, men kort tid efter statussiden var "gået ud", stoppede rowcount med at stige i tabellen - dvs processen var gået i stå.
Jeg kunne da trykke F5 for at refreshe statussiden, og så kørte den videre et stykke tid igen. Nogle gange en halv time, andre gange 2 minutter.
Jeg er gravalvorlig når jeg siger at jeg mindst genstartede den 500 gange på de 3 døgn.

Det gode ved det var, at processen husker hvor den er kommet til, og starter derfra ved genstart.
Statussiden siger noget i retning af "800.000 indlæg ud af totalt 1.200.000 er nu indekseret", og det tal stiger med mellem 100 og 500 pr. minut eller noget i den stil.

Jeg har læst et hav af supporttråde som handler om dette og også prøvet forskellige forslag:
* indsatte en linie i functions.php som foreslået i denne tråd: https://www.phpbb.com/community/viewtop ... &t=1814575
* installerede et chrome plugin der automatisk kan refreshe en side med konfigurerbart interval --> ingen forskel; den stoppede alligevel

.. altsammen til ingen verdens nytte.

Hvad hulen er problemet her ?
Findes der en måde hvorpå denne indekseringsproces kan køre uden hele tiden at gå i stå ?
Jeg kan sagtens leve med at dan indeks tager en dag eller to, med alle de indlæg vi har - hvis den blot ville køre uden at man skal overvåge den konstant.

Brugeravatar
scootergrisen
Side Administrator
Kontakt:

Re: Opgradering 3.0.12 --> 3.2.1 indeks gendan issue

Indlæg af scootergrisen » 7. jan 2018 23:00

Se PHP's max_execution_time og test om det ikke passer med det antal sekunder.

Kode: Vælg alt

<?php

echo ini_get('max_execution_time');

?>
Værdien kan ses i ACP > System > PHP-information.

Så kan du ændre den til 5 sekunder og se om siden ikke stopper efter 5 sekunder.

Besvar