Thumbs Nails

Hjælp til installation, indstillinger og funktioner
Besvar
Brugeravatar
Erikit

Thumbs Nails

Indlæg af Erikit » 18. apr 2018 02:40

Min bror og jeg er ved at oprette et Phpbb board med scootere. Da der er nogle glimrende board med dette emne ønsker vi at gøre det lidt anderledes.
Vi ønsker brugerne kan vælge et billede på deres egen computer og sende op. Dette billede skal så vises som thumbs nail. Når der trykkes på billedet bliver det vist som original billed. Er dette muligt? Og hvordan gør man det?

Brugeravatar
scootergrisen
Side Administrator
Kontakt:

Re: Thumbs Nails

Indlæg af scootergrisen » 18. apr 2018 03:25

Det vil jeg da gerne se når i åbner for det. I kender måske https://scootergrisen.dk/forum/
I ACP - Beskeder - Vedhæftede filer, kan du vælge hvilke dimensioner billeder skal have før der oprettes miniaturer.
Man kan også bruge programmet ImageMagick hvis det findes på serveren.
Jeg havde problemer med oprettelse af miniature ved billeder på f.eks. 3000 x 3000 pixels pga. serverens indstillinger på et tidspunkt så det har også indflydende på hvor godt det virker.
Jeg har indstillet boardet til at oprette miniature ved 800 pixels i bredden også har jeg rettet lidt på CSS-koden så der ikke kom en rullebjælke når billedet var over en bestemt højde.

Brugeravatar
Erikit

Indlæg af Erikit » 18. apr 2018 04:15

Ja! Vi kender scootergrisen. Det er et af de virkelige gode scooter boards.
Tusinde tak for din hjælp. Jeg sender et link, når forummet er færdig

Brugeravatar
Erikit

Indlæg af Erikit » 21. apr 2018 23:16

scootergrisen skrev:
18. apr 2018 03:25
Det vil jeg da gerne se når i åbner for det. I kender måske https://scootergrisen.dk/forum/
I ACP - Beskeder - Vedhæftede filer, kan du vælge hvilke dimensioner billeder skal have før der oprettes miniaturer.
Man kan også bruge programmet ImageMagick hvis det findes på serveren.
Jeg havde problemer med oprettelse af miniature ved billeder på f.eks. 3000 x 3000 pixels pga. serverens indstillinger på et tidspunkt så det har også indflydende på hvor godt det virker.
Jeg har indstillet boardet til at oprette miniature ved 800 pixels i bredden også har jeg rettet lidt på CSS-koden så der ikke kom en rullebjælke når billedet var over en bestemt højde.
CSS-koder er ikke min stærke side. Hvor finder jeg den kode, der forhindre at billedet navn bliver vist?

Brugeravatar
scootergrisen
Side Administrator
Kontakt:

Indlæg af scootergrisen » 22. apr 2018 01:03

Det ser ud til at filnavnet ikke står under billedet hvis der er oprettet miniature af det og man har indsat det i emnet.
Du kan holde markøren over billedet så vises filnavnet.
Eller lade være med at indsætte det i emnet så vises det vist til sidste med filnavn.

Brugeravatar
vecio21

Indlæg af vecio21 » 23. sep 2018 14:53

Prøv at genindlæse filen eller rydde cachen. I de fleste situationer løses det

Besvar