ACP og MCP link

Finder du fejl i sprogpakken eller har forslag til bedre formuleringer i oversættelsen, modtager vi gerne disse i dette forum. På forhånd tak for interessen :)
Besvar
Jesper Møller
Kontakt:

ACP og MCP link

Indlæg af Jesper Møller » 12. feb 2019 22:42

Er der en grund til at man har valgt ikke at oversætte ACP og MCP link forkortelserne i den danske pakke??
Jeg har valgt at oversætte dem AKP og RKP (passer bedre til den danske tekst ved hover

Brugeravatar
scootergrisen
Side Administrator

Re: ACP og MCP link

Indlæg af scootergrisen » 13. feb 2019 03:41

En årsag kunne være at ACP så tit nævnes hvis man læser om at gøre noget på engelsk så står der måske gå ind i ACP som det første.
Men du kan da godt oversætte det i sprogpakken. Det kan jo altid laves om hvis det senere visere sig at det andet var bedre.
Du kan gemme alle dine forslag på en liste og samle dem i et emne så de kan komme med ved næste opdatering af sprogpakken.

FAQ ved siden af ACP er oversat så ja det virker lidt forkert at det ene er oversat men ikke det andet.

Nogen gange i software overvejer jeg at lave FAQ være FAQ fordi det måske er bedre kendt eller linker til en side på engelsk.

Jesper Møller
Kontakt:

Indlæg af Jesper Møller » 13. feb 2019 14:08

Hvad der gjorde at jeg studsede over det var at når man peger på linket kommer den danske oversættelse frem MCP bliver RedaktørKontrolPanel .. Derfor jeg har ændret mit bord til AKP og AKP

jeg har lavet/og laver en liste over alle mine ændringer (inkl line nummre osv.) hvis det kan bruges senere

Brugeravatar
scootergrisen
Side Administrator

Indlæg af scootergrisen » 14. feb 2019 11:43

Linjenumrene ændre sig jo nok men hvis du gemmer nøgleværdien der er den samme i både engelsk og dansk så kan man finde strenge på den måde.

Jesper Møller
Kontakt:

Indlæg af Jesper Møller » 14. feb 2019 15:46

ja linenumre er mere for min egen skyld..

Kan godt lide at have en liste over hvor og hvilke ændrineger jeg har lavet på diverse filer (gør det letter at genskabe dem i forbindelse med opdateringer ol

Besvar