Opdatering af oversættelse til 3.2.5

Finder du fejl i sprogpakken eller har forslag til bedre formuleringer i oversættelsen, modtager vi gerne disse i dette forum. På forhånd tak for interessen :)
Besvar
Brugeravatar
scootergrisen
Side Administrator

Opdatering af oversættelse til 3.2.5

Indlæg af scootergrisen » 30. mar 2019 21:21

Nu har jeg (endelig) opdateret den danske oversættelse af phpBB til 3.2.5.
Og lavet en masse ændringer så british_english og danish bruger samme stil og forhåbentligt lettere at opdatere/sammenligne i fremtiden.

Hvis i har lyst kan i teste oversættelsen i phpBB 3.2.5.
Og f.eks. sammenligne filerne med danish_3_2_2 og british_english_3_2_5 for at se ændringerne og komme med feedback så jeg kan lave yderligere ændringer.

Jeg ved ikke lige hvordan jeg skal lave en sammenligning som jeg kan vise jer med det format som phpBB bruger til oversættelser.
Jeg kan selvfølgelig godt lave en sammenligning mellem danish_3_2_2 og danish_3_2_5 men der skal jo også sammenlignes med british_english_3_2_5.
Nogen der har en god ide til det?

Vi kan eventuelt bare teste 3.2.5-oversættelsen og så vente med at udgive oversættelsen på phpbb.com før 3.2.6 kommer.
Og så udgive oversættelsen på samme tidspunkt som phpBB så de begge er klar til download samme dag.
Vedhæftede filer
danish_3_2_5_test1.zip
Dansk oversættelse af phpBB 3.2.5 (test 1)
(212.48 KiB) Downloadet 952 gange

rix
Kontakt:

Re: Opdatering af oversættelse til 3.2.5

Indlæg af rix » 1. apr 2019 10:11

Fedt jeg prøver lige når jeg har tid at opdatere phpbb3 og så kan vi teste det her

rix
Kontakt:

Indlæg af rix » 3. apr 2019 19:09

Så fik jeg opdateret til V3.2.5 det gik hurtigt og uden problemer.
Den danske sprogpakke er også opdateret på siden. Glæder mig til at se om man kan finde fejl :)

Brugeravatar
scootergrisen
Side Administrator

Indlæg af scootergrisen » 3. apr 2019 22:36

Jeg har lavet denne diff-fil der viser ændringerne mellem version 3.2.2 og 3.2.5 indtil videre så i kan gennemlæse det og komme med feedback.

Det er desværre ikke så let at lave en sammenligning med det format som phpBB bruger men jeg har prøvet at gøre det så godt jeg kan.
Jeg har lavet en masse ændringer af tabulator/mellemrum så filerne er ens med kildesprogets filer og det har jeg så forsøgt fjernet så det ikke kommer med i diff-filen så der er to mellemrum før og efter "=>" i diff-filen selvom der ikke er det i php-filerne. Så se bort fra tabulator/mellemrum.

Nogen strenge har f.eks. fået tilføjet/fjernet punktum i slutningen så det er ens med kildesproget (british_english) men det ved jeg ikke hvordan man laver en diff-fil så man også kan se strengene fra british_english.
Vedhæftede filer
danish_3_2_2.danish_3_2_5.diff.zip
Tekstfil (fjern ".zip" fra filnavnet)
(146.78 KiB) Downloadet 923 gange

Brugeravatar
scootergrisen
Side Administrator

Indlæg af scootergrisen » 19. apr 2019 22:16

Hvis ikke der er nogen som har feedback/rettelser/kommentarer til den opdaterede oversættelse så uploader jeg det til phpbb.com.
Vil helst have andre kiggede på det også men hvis ingen har tid/lyst så må det jo bare være sådan og så hvis i får tid/lyst så kan i kigge på diff-filen også kan tingene blive rettet i en fremtidig version.

rix
Kontakt:

Indlæg af rix » i går 12:36

Har kigget lidt og har endnu ikke fundet nogle rettelser :/

Besvar